Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna-Lena6
MEDLEM

Felmeddelade vid export av rapport till excel

Hej!

Är det någon som vet varför jag får upp följande meddelande när jag försöker spara en inläst/skapad rapport till excel?

Har fungerat alldeles utmärkt tidigare. Nu blir samma fel oavsett vilken rapport jag väljer (vissa är nerladdade från Visma och andra har jag skapat själv). Funkar bra att skriva ut eller välja pdf. Men inte excel.

Rapport fil.png

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Anna-Lena6!

Detta är tyvärr ingenting jag känner igen och svårt för mig att felsöka här i forumet. För att kunna ge dig den bästa möjliga hjälpen rekommenderar jag att du kontaktar vår support. De kan koppla upp sig mot din skärm och felsöka problemet tillsammans med dig. 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton

Anna-Lena6
MEDLEM

Har haft kontakt med supporten i ämnet och det de kom fram till var att jag hade en version av Office som inte är "tillräcklig" typ en home-edition. Nu har jag köpt en ny version  - Pro 2021 enligt nedan bild - men det går fortfarande inte att skapa filer i xls-format. Samma felmeddelande som ovan. Sätter nu mitt hopp till att någon mer har eller har haft samma problem och vet vad lösningen är. Det är verkligen en väldigt trevlig support-personal men det börjar bli drygt att sitta med dem i telefon över en timme:-)

pro.png

Hej @Anna-Lena6 

Vissa frågor är svåra för oss att besvara och detta är dessvärre inget vi kan hjälpa dig med från forumets sida så därför behöver du ha en supportkontakt. 

Ett tips är att ringa supporten tidigt så brukar det sällan vara några köer. Du hittar kontaktuppgifter till supporten här

Önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna