Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna-Lena6
MEDLEM

Felmeddelande Anläggningsregister kan ej anropas

Jag får upp ett felmeddelande varje gång jag väljer Ny under fliken Leverantörsfaktura. Det här problemet hade jag även för någon vecka sedan men efter att ha kört Registervård försvann det för att komma tillbaka igår. "Anläggningsregister kan ej anropas, programmet är upptaget".

Chattade med supporten igår och fick rådet att reparera via Visma Assist och starta om datorn. Detta hjälpte in. Körde även Registervård men det funkade inte heller.

Både Visma Adm och Visma Anläggning är uppdaterade till senaste versioner. Någon som vet vad jag kan göra och varför det blir så här?

Tillägg: Satte mig för att bokföra Verifikationer nu och får samma felmeddelande när jag väljer Ny verifikation. Behöver jag ta bort kopplingen till Visma anläggningsregister helt??

9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna-Lena,

Vi hade nog behövt kika ytterligare lite till på ditt felmeddelande för att kolla vad det beror på. Så du får gärna kontakta oss så ska vi hjälpa dig.

Ha en bra dag.

// Amanda
Anna-Lena6
MEDLEM

Hej! Har chattat och fick råden som jag skrev ovan men de funkade inte. Får samma felmeddelande varje gång jag registrerar en ny leverantörsfaktura. Har efter chatten flera gånger försökt ringa istället men väntetiden är oftast väldigt lång. Nyss var det 2 timmars telefonkö så är det svårt att vänta kvar... Chansade på att skriva här i forumet om någon annan användare upplever samma problem. Funderar på att ta bort kopplingen till Anläggningsregistret och se om det löser problemet.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Anna-Lena,

Jag har mejlat dig, svara gärna på det så ska vi hjälpa dig.

Vänligen
Amanda
poolpatrik
MEDLEM

Har samma fel. Hur löser jag det?'

Hej Babs! 

Kontrollera så att det senaste räkenskapsåret du lagt upp i din bokföring även finns upplagt i anläggningsregistret. Om det inte finns så skapa året. 

Du kan även prova att i Visma Anläggningsregister under Arkiv - Företagsunderhåll - Utökad integration Visma Administration ta bort markering för När det är dags att göra planenliga avskrivningar

//Linnea
Anna-Lena6
MEDLEM

När jag kryssar i "automatisk export av verifikan i Avskrivningar och Bokföringsorder" i Visma Anläggningsregister så återkommer problemet för mig med felmeddelandet i Visma Administration. Skulle vara oändligt tacksam om någon tekniker kan göra en djupdykning i det här problemet!!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna-Lena 

Jag tycker att du ska kontakta supporten så de får hjälpa dig att komma vidare.

Ha en fin dag!

//Mia
BMG___1
UTFORSKARE

Hej
Får samma felmeddelande efter uppdatering till ver. 2019.20 och är fortfarande kvar efter uppdatering till senaste ver. 2019.21. 
Vad är lösning, kan man fixa själv?
Tacksam för tips!
/Britt-Marie
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anna-Lena, BMG mfl,

Alla som fått felmeddelandet "Anläggningsregistret kan ej anropas" i version 2019 eller senare av Administrationsprogrammet kan nu uppdatera Visma Anläggningsregister till version 4.91 där orsaken till problemet är tillrättat. 

//Kristina