Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__15
MEDLEM

Flytta kolumner i fakturabild

Förut så gick det att själv designa vilka fält, kolumner etc. man ville ha med i fakturabilden. Det gick även att ändra ordningen på dessa. Nu finns det en massa onödigt där och blir onödiga knapptryckningar. Önskar att detta kommer att funka igen.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!

Tolkar jag dig rätt att du vill ändra kolumnerna i listläget för Kundfakturor? Det ska du kunna göra, genom att högerklicka på en av kolumnerna och välja Kolumninställningar. Där kan du både lägga till, ta bort och ändra ordningen på kolumnerna du vill se i listvyn. 

Med vänlig hälsning, Jesper

Nej, i själva fakturabilden. I alla fall flytta kolumnerna, så att det som man inte använder kommer sist. Så gick att göra förut.
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lena,

Precis som Jesper skriver har du möjlighet att anpassa listvyn över kundfakturorna och välja bort/lägga till de kolumner du är i behov av genom att högerklicka och välja kolumninställningar. När du klickat dig in på själva fakturan kan du inte påverka hur själva arbetsbilden ser ut men du kanske tänker på fakturautskriften? Om så är fallet så kan du göra en malländring för att ändra eller radera objekt i fakturamallen som du inte är i behov av. 

Vill du inte själv ändra i mallen så kan du beställa mallar så att det fungerar för dina behov - kontakta oss på partner.spcs@visma.com så löser vi det.

Ha en fin dag!
/Kristina
Lena__15
MEDLEM


Nej jag menar ändra och flytta kolumner i själva fakturabilden. i tidigare version av Visma adm gick det att göra så. Var mycket bra.
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Lena.
Nu blir jag nyfiken, vilken version hade du när det fungerade? Förklara gärna mer vart du befinner dig. Är du inne på en faktura (under försäljning - Kundfakturor) eller i fakturamallen när du ändrar? 
Lena__15
MEDLEM


Hej, vet inte vilken version jag hade, kan det varit 5-7 år sedan och Visma adm 1000 tror jag det var. Fakturabilden - Fungerade precis på samma sätt som i listan. Högerklick på raden högst upp och kolumninställningar. Då kunde du ta bort kolumner som ej önskades och flytta hur du ville. Är alltså bara där artikelraderna finns, inte högst upp på kunduppgifterna.