Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ricky_2
MEDLEM

För kort fält för IBAN-nr via Autoinvoice, Administration 1000

Autoinvoice-tjänsten klarar inte av att lägga in hela IBAN-nr för utlandsbetalningar. Istället får man en varning vid inläsning av leverantörsfakturor att "BGnr" inte är detsamma som det i Leverantörsregistret (om leverantören finns sedan innan). Då måste man varje gång ta upp Leverantörens Betalningsflik, kopiera och klistra in det fullständiga numret på fakturans fält för betalningskonto. Detta har varit ett känt problem sedan jag började använda Administration 1000 men under dessa tre år har Visma inte lyckats rätta till detta.... Ni behöver egentligen bara utöka antal positioner i tolkningsfältet så hela IBAN-numret får plats. Hur många år till kommer det att ta tills ni löst detta?

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ricky,

 

Jag har bollat din tråd med en av våra produktspecialister och kom fram till att vi vill be dig ta kontakt med supporten så vi får titta på hur det ser ut hos dig. Hänvisa gärna till forumtråden. 

 

Välkommen!

 

/Tinna

Hej,

Det ser inte ut på något annorlunda sätt hos mig än hos andra. Detta är som sagt sedan länge ett känt fel hos er men som ni inte tyckt vara värt att rätta till. Efter den kontakt du föreslagit är beskedet att man ska titta på detta igen. Trevligt bemötande men uruselt resultat. Hur svårt kan det vara att rätta ett sånt här fel? Tycker också det är synd att ni manövrerar den här frågan till utanför forumet så att andra användare inte får veta vad som händer. Vänligen återkom i forumet - och inte direkt till mig - om hur och när ni har detta allmänna och sedan länge kända problem löst.

Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Hej Ricky,

 

Jag vet att en kollega till mig varit i kontakt med dig angående detta, men precis som du var inne på tidigare i tråden så är forumet en perfekt plats att informera andra användare på. Därför vill jag ta chansen att lägga in svaret som du fått även här om fler har samma problem.

 

Detta uppstår när man läser in skannade dokument då fältet för kontonummer helt enkelt inte räcker till för hela numret som ska läsas in och då klipps numret av vid inläsningen.

 

Vi tittar på en lösning för detta och kommer uppdatera tråden när den är på plats.

 

/Joanna

Hej,

Ca. 8 mån. senare har fortfarande inget hänt.......

Problemet har funnits sedan ni började med Autoinvoice. Jag har i alla fall använt den i drygt tre år.....

Denna tröghet att göra kundefterfrågade förbättringar är (ned)slående. Ni uppmanar till att vända sig till Forumet vid synpunkter på systemet men någon avdelning i er organisation som borde vara lite kundorienterad bryr sig inte alls om vad vi kunder önskar eller anser vara direkta buggar i ert system. Er systemutveckling utgår från vad NI anser kunderna behöver - inte tvärtom. Det här är bara ETT exempel bland många som man kan fånga i detta forumet. Er programmeringsavdelning behöver skärpa till sig väsentligt och börja lyssna på kunderna. 

Hej Ricky!

 

Jag vill dela med mig av informationen om att vi jobbar så hårt vi kan för att få en lösning på plats. När det finns mer information uppdaterar vi dig självklart, både här i tråden och i ditt pågående ärende du har hos oss. 

 

Ha en fin dag!

/Jenny

Hej!

 

I vår nya version, 2020.3 som släppets under gårdagen har vi gjort en förbättring gällande detta så jag rekommenderar att du uppdaterar till den versionen. 

 

För att ta del av våra övriga nyheter så kika in på inlägget Version 2020.3 Visma Administration/Fakturering/Förening.

 

Ha en fin dag!

/Jenny