Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted

Re: Periodiseringar ver 2015.2 - Administration

Ok ...ignorera varningarna och gå vidare.......
Highlighted

Återigen, snälla låt verifikationerna vara då de är,  enligt min mening rätt, dvs man utgår från balanskontot och kan göra periodiseringen.
Highlighted

Som redovisningskonsult känns det, som många andra skriver, märkligt att först kostnads föra för att sen vända tillbaka igen. Är det utifrån bokföringslagen verkligen regelmässigt korrekt undrar jag, att programmet gör en "kontering" utan mitt godkännande? Vad jag vet är jag som konsult ansvarig för det jag lägger in i bokföringen då jag utifrån detta sammanställer bokslut varje år. Det är en klar försämring.
Personligen hade jag uppskattat ett antal val av periodiseringar där man utifrån behov och rutin kan välja balanskonto eller resultatkonto. Borde finnas inom en snar framtid.

Alternativet för oss användare är ju att vända sig till andra leverantörer av bokföringsprogram.
Ekonomiförvaltning AB
Highlighted
ANSTÄLLD

Uppdatering: 

Nu finns version 2015.22 för nedladdning där vi lagt till en upplysning om hur leverantörsfakturan konteras vid periodisering samt möjlighet att välja om de 'dubbla raderna' för kostnadskontot ska följa med till bokföringen. 

Highlighted
CHAMPION

MYCKET BRA!!

iKenneth