Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
LW____
NY MEDLEM

Re: Förlängning av räkenskapsår - Administration

Nu har jag kommit så långt, att jag har gjort en restore till en ny katalog (så jag har två bolag med samma namn), gjort både bokslut och deklaration för räkenskapsåret 170101 - 171231.

Jag har även där skapat ett nytt, förkortat år: 180101 - 180630.

Jag skapade en exportfil för alla verifikat som fanns under perioden 180101 och framåt.

Men, när jag importerar verifikationsfilen får jag felmeddelandet "Varning: definition saknas: Smedja 20180101-20180630" och "Fel", "Resultatenhet kan inte lagras" samt "Duplikat nyckelvärde".

Jag lade nu upp denna resultatenhet även i året 180101 - 180630 efter felmeddelandet och importerade på nytt. Då kommer nästan samma meddelande upp; det står bara "Fel" och "Resultatenhet kan inte lagras" samt "Duplikat nyckelvärde".

Vad gör jag för fel och hur kan jag komma ur denna loop?

//L

Linnea Norden
MODERATOR

Hej LW! 

Vi behöver ta in detta företaget och kolla på varför du får dessa meddelande. Jag kommer skicka ett mail till dig med information. 

//Linnea
LW____
NY MEDLEM

Tack, men jag hann före lite.

Jag började med att exportera alla verifikationsserier var för sig. Sedan läste jag in dem en och en. Jag fick inte upp felmeddelandet igen förrän jag kom fram till verifikationsserie X och Y. Dessa gav samma felmeddelande igen.

I och med att jag visste vilken resultatenhet som bråkade, gick jag in på dessa verifikat och tog bort raderna, en och en, med den resultatenheten på och lade summan på samma konto igen fast utan resultatenhet.

Tack och lov har jag ändringsverifikat på X och på Y har jag lönekörningarna, så det var bara två eller tre verifikat jag behövde ändra.

Sedan exporterade jag X och Y och läste in igen. Då fungerade det!

Tack i alla fall att ni försöker hjälpa!

Med vänlig hälsning Lena