Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Försäljningsprislistor med artiklar utan pris

Hej,

Jag sitter med utskrifter av prislistor nu, och har gjort en ny rapport baserad på er "Försäljningsprislista" där jag även får med EAN-koderna.
Men, jag har ganska många artiklar som ligger utan pris, men som jag vill ska skrivas ut på prislistan. Hur gör jag det?

16 SVAR 16
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du istället för att tömma kolumnen för pris helt på artikeln sätter 0 och väljer Behåll nollpris, så töms inte kolumnen helt utan det står istället 0 och då kommer även de artiklarna med på utskriften av försäljningsprislistan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag vill inte ha ett noll-pris, utan det är artiklar som ska prissättas vid beställning. Dvs ligga utan pris.

Tacksam för snabbt svar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, för att med artiklar helt utan pris måste du göra urval på de artiklarna. Dvs. att du i urvalslistan i kolumnen för Artikelnummer skriver in t.ex. 1,2,3 osv. Förstår dock att det blir mycket jobb för dig om du har många artiklar utan pris, men då kommer de med på utskriften.

Vi har annars partners som kan hjälpa till med att bygga egna utskrifter och rapporter i programmet, du hittar dem under Integrationslösningar på vår hemsida.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Går det att massuppdatera alla artiklar utan pris så dom får ett noll-pris istället?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du kan skapa en helt ny försäljningsprislista där du väljer att inte ange pris på dina artiklar, (blir då alltså 0-priser). Därefter kan du massuppdatera in denna nya prislista på dina kunder, och på så vis borde den biten fungera. Du kan också läsa mer om detta och liknande lösningar genom att klicka här.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag vill enbart sätta 0-pris på dom artiklarna som saknar pris idag, inte på hela prislistan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok jag förstår!

Dessvärre är det nog så att du får gå på min kollega Petras förslag ovan i det fallet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Är det så att du har gjort en kopia på Försäljningsprislista (från SPCSRAPP) i rapportgeneratorn? Om du inte vill få med de som har ett grundpris som är 0 så lägger du till ett filteruttryck på fliken Filter och Urval när du har registret UtprisGrund markerat: %UtprisGrund->Pris>0 (skulle du inte vilja ha med de som är mindre än eller lika med till exempel 4 kr skriver du 4 istället för 0).
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Sara,

Jo jag vill ha med dom priserna som är noll, men vill också ha med dom artiklarna som helt saknar pris. Hur gör jag det?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Då missförstod jag lite, du behöver i detta fall göra om rapporten (från början) med Befintliga register och ordningar under fliken 1 Definition istället för Databasfråga mot Visma Administration.Väljer man att basera rapporten på Databasfråga mot Visma Administration får man endast med de poster som i de register som man valt som nivå under flik 2. Datamodell mm.

De artiklar som inte har något pris, finns ju inte i registret UtprisGrund och därför så kommer de inte med. Dock kan man inte i en rapport baserad på Befintliga register välja sorteringsordning utan där får man välja på de ordningar som finns (men finns ordningen Artnr-Prislista resp Prislista-Artnr så det borde räcka). Du behöver dock bara välja ner UtprisGrund som nivå, då du kommer åt fälten från Artikelregistret ändå.

Testa detta och se om du får ordning på det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Nej jag får ingen ordning på det. Väljer jag  Befintliga register och ordningar så blir utskriften bara helt vit.

Skulle du kunna ringa upp mig på telefon 054-521220 ?

/ Martin

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du även valt in vilket register du vill använda och på designfliken valt vilka fält som du vill ha med och i vilken kolumn på rapporten?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag har under designfliken valt in dom fält som ska vara med, men hur väljer jag in vilket register?

Och vilket register ska jag välja?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mex!

Du ska välja samma register som på den andra rapporten, (den du tittade på först). Därefter ska du välja upp fälten på fliken Design. Det fungerar inte så bra att byta "Baserad på" på en befintlig, så det bästa är att börja med att skapa en ny.
Vidare är det lite lurigt då vi egentligen inte supportar rapportgeneratorn i programmet. Jag vet att man i hjälpen kan läsa sig till en del och få hjälp om man inte kommer vidare, i annat fall får man vända sig till en partner/konsult som bygger denna typ av rapporter, för att läsa mer om det kan du klicka här.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kalle,

Nej jag får ingen ordning alls på detta.

Allt jag vill är att få ut en prislista/artikellista med följande fält:

Artnr; Benämning; Enhet; Pris; EAN

Och då med alla artiklar, oavsett om det ligger pris, 0-pris eller inget pris.


Är detta möjligt? Borde inte vara bara vi som vill ha ut en sådan prislista.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mex,

Jag skulle rekommendera att du vänder dig till någon av våra partners enligt Kalles hänvisning ovan.

Tack för din fråga.

/Victor