Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Försäljningsprislistor med artiklar utan pris

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-05 09:05 )

Hej,

Jag sitter med utskrifter av prislistor nu, och har gjort en ny rapport baserad på er "Försäljningsprislista" där jag även får med EAN-koderna.
Men, jag har ganska många artiklar som ligger utan pris, men som jag vill ska skrivas ut på prislistan. Hur gör jag det?

16 SVAR 16
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Försäljningsprislistor med artiklar utan pris - Visma Administration

Hej!

Om du istället för att tömma kolumnen för pris helt på artikeln sätter 0 och väljer Behåll nollpris, så töms inte kolumnen helt utan det står istället 0 och då kommer även de artiklarna med på utskriften av försäljningsprislistan.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Jag vill inte ha ett noll-pris, utan det är artiklar som ska prissättas vid beställning. Dvs ligga utan pris.

Tacksam för snabbt svar.
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Okej, för att med artiklar helt utan pris måste du göra urval på de artiklarna. Dvs. att du i urvalslistan i kolumnen för Artikelnummer skriver in t.ex. 1,2,3 osv. Förstår dock att det blir mycket jobb för dig om du har många artiklar utan pris, men då kommer de med på utskriften.

Vi har annars partners som kan hjälpa till med att bygga egna utskrifter och rapporter i programmet, du hittar dem under Integrationslösningar på vår hemsida.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Går det att massuppdatera alla artiklar utan pris så dom får ett noll-pris istället?
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej!

Du kan skapa en helt ny försäljningsprislista där du väljer att inte ange pris på dina artiklar, (blir då alltså 0-priser). Därefter kan du massuppdatera in denna nya prislista på dina kunder, och på så vis borde den biten fungera. Du kan också läsa mer om detta och liknande lösningar genom att klicka här.

Tack för ditt inlägg!
Highlighted
NY MEDLEM

Hej!

Jag vill enbart sätta 0-pris på dom artiklarna som saknar pris idag, inte på hela prislistan.
Highlighted
ANSTÄLLD

Ok jag förstår!

Dessvärre är det nog så att du får gå på min kollega Petras förslag ovan i det fallet.
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Hej!

Är det så att du har gjort en kopia på Försäljningsprislista (från SPCSRAPP) i rapportgeneratorn? Om du inte vill få med de som har ett grundpris som är 0 så lägger du till ett filteruttryck på fliken Filter och Urval när du har registret UtprisGrund markerat: %UtprisGrund->Pris>0 (skulle du inte vilja ha med de som är mindre än eller lika med till exempel 4 kr skriver du 4 istället för 0).
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Sara,

Jo jag vill ha med dom priserna som är noll, men vill också ha med dom artiklarna som helt saknar pris. Hur gör jag det?