Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Försäljningsprislistor med artiklar utan pris - Visma Administration

Hej igen!

Då missförstod jag lite, du behöver i detta fall göra om rapporten (från början) med Befintliga register och ordningar under fliken 1 Definition istället för Databasfråga mot Visma Administration.Väljer man att basera rapporten på Databasfråga mot Visma Administration får man endast med de poster som i de register som man valt som nivå under flik 2. Datamodell mm.

De artiklar som inte har något pris, finns ju inte i registret UtprisGrund och därför så kommer de inte med. Dock kan man inte i en rapport baserad på Befintliga register välja sorteringsordning utan där får man välja på de ordningar som finns (men finns ordningen Artnr-Prislista resp Prislista-Artnr så det borde räcka). Du behöver dock bara välja ner UtprisGrund som nivå, då du kommer åt fälten från Artikelregistret ändå.

Testa detta och se om du får ordning på det.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Nej jag får ingen ordning på det. Väljer jag  Befintliga register och ordningar så blir utskriften bara helt vit.

Skulle du kunna ringa upp mig på telefon 054-521220 ?

/ Martin

Highlighted
FD ANSTÄLLD

Har du även valt in vilket register du vill använda och på designfliken valt vilka fält som du vill ha med och i vilken kolumn på rapporten?
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Jag har under designfliken valt in dom fält som ska vara med, men hur väljer jag in vilket register?

Och vilket register ska jag välja?

Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Mex!

Du ska välja samma register som på den andra rapporten, (den du tittade på först). Därefter ska du välja upp fälten på fliken Design. Det fungerar inte så bra att byta "Baserad på" på en befintlig, så det bästa är att börja med att skapa en ny.
Vidare är det lite lurigt då vi egentligen inte supportar rapportgeneratorn i programmet. Jag vet att man i hjälpen kan läsa sig till en del och få hjälp om man inte kommer vidare, i annat fall får man vända sig till en partner/konsult som bygger denna typ av rapporter, för att läsa mer om det kan du klicka här.

Tack för ditt inlägg!
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Kalle,

Nej jag får ingen ordning alls på detta.

Allt jag vill är att få ut en prislista/artikellista med följande fält:

Artnr; Benämning; Enhet; Pris; EAN

Och då med alla artiklar, oavsett om det ligger pris, 0-pris eller inget pris.

Är detta möjligt? Borde inte vara bara vi som vill ha ut en sådan prislista.

Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Mex,

Jag skulle rekommendera att du vänder dig till någon av våra partners enligt Kalles hänvisning ovan.

Tack för din fråga.

/Victor