Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Förslag: möjlighet att ange "vår ref standard" på kundkort

Ett litet önskemål på funktion till nästa version av Administration, om det är något som är genomförbart och som flera skulle uppskatta: inför en möjlighet att ange ett standardvärde för "vår referens" på kundnivå. Det är ju inte helt ovanligt att kunder har olika fasta kontaktpersoner på företaget och man vill gärna att kontaktpersonen alltid ska stå som "vår referens" på fakturor och följesedlar till kunden. 

Idag kan man ju bara ange ett globalt standardvärde som gäller för alla fakturor i programmet vilket resulterar i att man ibland missar att ändra till rätt referens. Idag går det konstigt nog att ange både "vår ref" och "er ref" som standardvärden på en leverantör, medan på en kund kan man bara ange "er ref" - lägger med två bilder här nedan bara för att förtydliga hur jag menar - så vore ju fantastiskt om man kunde införa samma möjlighet på kund som på leverantör!

I övrigt vill jag tacka för ett oerhört bra program! 🙂



2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

På kundsidan har du på flik 1 möjlighet att ange SÄLJARE. Detta använder programmet som "vår referens" som standardval.

Andra alternativet är att om möjligt kopiera uppgifter från en tidigare order (eller faktura). Då kopierar du normalt bara kunduppgifterna och inte hela ordern/fakturan.

//Davor P
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Carl Nygren, 

Vad roligt att du tycker om vårt program!

Tror att Davor P har en större variant av Administrationsprogrammet och där finns möjlighet att använda fältet Säljare precis som han skriver. Är det något liknande som du eftersöker i Administration 500?

Som det ser ut idag så kan du inne på en kundfaktura i fältet Vår referens välja upp önskad referens. Alternativt låta programmet hämta upp standardvärdet som hämtas från Arkiv Inställningar Företagsinställningar Försäljning – Dokumentinställningar. Har jag missförstått din fråga får du gärna återkomma i tråden. 

Tack för att du tog dig tid att skriva i forumet!

/Kristina