Om man väljer "Ny faktura" under leverantörsfakturor och går till listning utan att ha angett leverantör så frågar programmet "Spara faktura?" eftersom det förstår att man avbruter.
Om man av misstag väljer ny faktura under Kundfakturor, så får man ingen fråga. Detta är oerhört irriterande och det går inte att radera fakturan på något sätt, utan man får ha massa tomma makulerade fakturor.
Jag hoppar mellan lev och kundfakturor och råkar ofta stå på fel flik. Mycket irriterande att det inte är konsekvent.
Hej
Jag håller med MG om att det är okonsekvent. Jag har också hållit på att makulera tomma fakturor, men slutat med det.
När jag vet att jag skapat en tom faktura tidigare och skall göra en ny så går jag till den gamla/tomma och fortsätter på den. Att det ligger en tom faktura blir bara problem när man skall skriva ut fakturajournalen. Innan det så är dom inte i vägen och då kan man vid tillfälle rensa undan genom att fakturera på gamla tomma fakturor.
Håkan
Hej MG
Det är inte så att du påbörjat att plocka en Kund/Leverantör när du kommer på att du är i fel programdel?
Håkan
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.