- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Frågan "Spara Faktura?" saknas i Administration
Om man väljer "Ny faktura" under leverantörsfakturor och går till listning utan att ha angett leverantör så frågar programmet "Spara faktura?" eftersom det förstår att man avbruter.
Om man av misstag väljer ny faktura under Kundfakturor, så får man ingen fråga. Detta är oerhört irriterande och det går inte att radera fakturan på något sätt, utan man får ha massa tomma makulerade fakturor.
Jag hoppar mellan lev och kundfakturor och råkar ofta stå på fel flik. Mycket irriterande att det inte är konsekvent.

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Jag förstår er frustration.
En liten "omväg" är att gå via ORDER istället för att stansa direkt i fakturaläge. Detta gör att du enklare kan makulera felaktiga order innan de kommer till fakturaläge.
Initialt känns det förmodligen lite bökigt att gå över ån efter vatten, men man får med ett par extra fördelar.....
* Du kan se alla beställningar som kunderna gjort och har lättare att följa upp arbetet.
* Ändringar kan göras på ordern så att det blir "rätt" på fakturan
* Man får lite framförhållning och ser hur mycket beställningar som ligger inne
* Mindre risk att missa en kundbeställning som trillar "mellan stolarna"
Davor
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Jag kan sedan inte återanvända fakturan eftersom alla fakturor vi gör ALLTID går via orders.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej
Jag håller med MG om att det är okonsekvent. Jag har också hållit på att makulera tomma fakturor, men slutat med det.
När jag vet att jag skapat en tom faktura tidigare och skall göra en ny så går jag till den gamla/tomma och fortsätter på den. Att det ligger en tom faktura blir bara problem när man skall skriva ut fakturajournalen. Innan det så är dom inte i vägen och då kan man vid tillfälle rensa undan genom att fakturera på gamla tomma fakturor.
Håkan

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
När man skapat en kundfaktura och man ångrar sig innan man plockat upp en kund så får man upp följande alternativ:
Vad jag kan se så är det samma tillvägagångssätt som för leverantörsfakturorna. Är det så att jag missförstått er fråga så får ni gärna återkomma i tråden så kan vi diskutera det vidare!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Tack för återkopplingen, vad roligt att det fungerade för dig!
Vilken version använde du innan du uppdaterade till version 2016.21? Jag har testat hela vägen tillbaka till version 5.31 och där har jag fått det att fungera. Ni andra som upplever samma problem, sitter ni också i äldre versioner? Det hade varit intressant för oss att veta så att det inte är något annat som ställer till det.
När det gäller versionsnyheterna så genomför vi oftast mindre ändringar när vi släpper versioner. För att de ändringar som visas ska vara relevant för den stora mängden användare så har vi valt att begränsa informationen i versionsnyheterna.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej MG
Det är inte så att du påbörjat att plocka en Kund/Leverantör när du kommer på att du är i fel programdel?
Håkan
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Och skulle det ändå av någon anledning bli en tomt faktura av misstag så behöver man ju inte makulera den. Det går att recycla den vid nästa kundfaktura tillfälle så blir man av med den och slipper "slask" kreditar.
MVH
Kenneth
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
