Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Sara G
NY MEDLEM

Grön Teknik

Tycker led-texten nederst på fakturamall Silver std med skattereduktion är lite konstigt skriven.

Står; Som köpare blir du betalningsskyldig för icke godkänt belopp om Skatteverkets avslag beror på omständigheter som till dig som köpare.

Heter det inte; ..Skatteverkets avslag beror på omständigheter som hör till dig som köpare.

Ny fråga kommer det en fakturamallen utan artikelnr också?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Re: Grön Teknik

Hej Sara,

Känns som om du har tappat ett ord i din text men det kan du lösa genom att läsa in en ny systemsäkerhetskopia som du kan hitta här

Den texten som finns i programmet som standardtext är: 

"Obs! Denna faktura avser husarbete, där du som kund uppgett att du har rätt till en preliminär skattereduktion på xxxx kr. Vi kan göra ansökan hos Skatteverket när du har betalat din del av fakturan."

"Som köpare blir du betalningsskyldig för icke godkänt belopp om Skatteverkets avslag beror på omständigheter som kan härledas till dig som köpare".

På din andra fråga om fakturamall utan artikelnummer så är det inget som vi har planerat just nu men du skulle kunna göra det genom att själv göra en malländring. Malländringar kan vara lite pilliga och vill du inte sitta med det själv så finns möjlighet att ta hjälp av våra duktiga partners som ska kan ta fram en fakturamall som är skapad helt enligt dina önskemål. 

Glad sommar! /Tinna

Sara G
NY MEDLEM

Tagit lite tid men nu tog jag tag i detta.

Verkar som att; ("Obs! Denna faktura avser husarbete, där du som kund uppgett att du har rätt till en preliminär skattereduktion på xxxx kr. Vi kan göra ansökan hos Skatteverket när du har betalat din del av fakturan.") programmet gör en radbrytning vid ... hos och sedan börjar texten ..när du har betalat ...

Så Skatteverket har "försvunnit". Hur gör jag ändring vid aut radbrytning?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Sara!

Vi har försökt att framkalla samma sak som du beskriver men utan att lyckas. Använder du verkligen en av våra standardmallar eller har du en modifierad/egen mall? 

Om du inte använder en standardmall så vill jag att du provar att byta till en standardmall och se om det hjälper. Är det så att du sedan behöver hjälp med att lägga in en logga på en standardmall så kan vi självklart hjälpa dig med detta men större malländringar hänvisar vi alltid till en partner. 

Så testa gärna en standardmall och se om det kan hjälpa dig och om du redan idag använder en standardmall men det blir fel ändå behöver du kontakta mina kollegor på supporten som kan felsöka tillsammans med dig. 

Välkommen att kontakta supporten!

Tinna

Sara G
NY MEDLEM

Hej,

Jag använder standardmall faktura Silver med skattereduktion och laggt till logga.

Jag testade att ändra till "std" mallen och förhandsgranskade en faktura och fick samma fenomen att Skatteverket ej kommer med i texten.

Så om ni testat och det funkar så vet jag inte vad det kan vara för jag har inte gjort någon egen mall.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej igen Sara! 

Men då tar du kontakt med supporten och hänvisar till forumtråden tycker jag. Supporten har möljighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program. 

Välkommen!

TInna