Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hantera ROT i API:et

Vårt program Sitecon är redan nu kopplat till ert API men nu kommer vi att lägga till ROThantering. FINNS det ROThantering i Visma plus möjlighet att använda det i API:et i Visual Basic

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns stöd för detta i vårt API. Jag rekommenderar dig att läsa igenom referensmanualen kring detta (s. 151, eller sök på hus/rot), och återkomma om det skulle dyka upp några följdfrågor utifrån det.

Det går att använda i Visual Basic, men det är native C++, och vi skickar med wrappers för .net
Det är möjligt att du behöver göra viss egen handpåläggning beträffande wrappers om du väljer Visual Basic.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ulf, 

Precis som Per är inne på så går ROT går alldeles utmärkt att hantera i Vismas API. Företaget jag representerar har gjort ett riktigt .Net ORM-lager ovanpå Vismas API som gör det riktigt enkelt att använda, oavsett vilket .Net-språk du än använder. Från C# hade ROT-hantering t.ex. sett ut såhär.

var invoice = new Invoice();                         invoice.CustomerNumber = "100";
            invoice.TaxReductionIncluded = true;
            invoice.TaxReductionNumberOfPersons = 1;
            invoice.TaxReductionDescriptionOfProperty = "BA160";
            invoice.TaxReduction = 1200;
            invoice.TaxReductionAmountToPay = 3400;
            invoice.Rows.Add(new Invoice.Row() {ArticleNr = "100", Quantity1 = 1, Quantity2 = 1});
            invoice.Save();

Vill du ha mer information om API'et så hojta till!