Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-07-10
09:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-07-10
09:54
Hantera ROT i API:et
Vårt program Sitecon är redan nu kopplat till ert API men nu kommer vi att lägga till ROThantering. FINNS det ROThantering i Visma plus möjlighet att använda det i API:et i Visual Basic
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-07-10
13:27
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-07-10
13:27
Hej!
Det finns stöd för detta i vårt API. Jag rekommenderar dig att läsa igenom referensmanualen kring detta (s. 151, eller sök på hus/rot), och återkomma om det skulle dyka upp några följdfrågor utifrån det.
Det går att använda i Visual Basic, men det är native C++, och vi skickar med wrappers för .net
Det är möjligt att du behöver göra viss egen handpåläggning beträffande wrappers om du väljer Visual Basic.
Det finns stöd för detta i vårt API. Jag rekommenderar dig att läsa igenom referensmanualen kring detta (s. 151, eller sök på hus/rot), och återkomma om det skulle dyka upp några följdfrågor utifrån det.
Det går att använda i Visual Basic, men det är native C++, och vi skickar med wrappers för .net
Det är möjligt att du behöver göra viss egen handpåläggning beträffande wrappers om du väljer Visual Basic.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-10-17
22:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-10-17
22:51
Hej Ulf,
Precis som Per är inne på så går ROT går alldeles utmärkt att hantera i Vismas API. Företaget jag representerar har gjort ett riktigt .Net ORM-lager ovanpå Vismas API som gör det riktigt enkelt att använda, oavsett vilket .Net-språk du än använder. Från C# hade ROT-hantering t.ex. sett ut såhär.
Vill du ha mer information om API'et så hojta till!
Precis som Per är inne på så går ROT går alldeles utmärkt att hantera i Vismas API. Företaget jag representerar har gjort ett riktigt .Net ORM-lager ovanpå Vismas API som gör det riktigt enkelt att använda, oavsett vilket .Net-språk du än använder. Från C# hade ROT-hantering t.ex. sett ut såhär.
var invoice = new Invoice(); invoice.CustomerNumber = "100";
invoice.TaxReductionIncluded = true;
invoice.TaxReductionNumberOfPersons = 1;
invoice.TaxReductionDescriptionOfProperty = "BA160";
invoice.TaxReduction = 1200;
invoice.TaxReductionAmountToPay = 3400;
invoice.Rows.Add(new Invoice.Row() {ArticleNr = "100", Quantity1 = 1, Quantity2 = 1});
invoice.Save();
Vill du ha mer information om API'et så hojta till!