Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Hanterar inte högupplösta skärmar (4K)

Har numera en högupplöst bildskärm (3840 x 2160) populärt kallad 4k och använder Administration 200. "Min sida" kan inte hantera den här upplösningen då allt på"webbsidan" blir mycket smått, dvs den högre upplösningen kan inte hanteras. Att öka förstoringsgraden är ingen lösning utan det handlar som jag ser det om att se till att programmet kan hantera högupplösta skärmar som blir allt vanligare. Finns det någon åtgärd på gång?

//Christer
19 SVAR 19
CHAMPION

Re: Hanterar inte högupplösta skärmar (4K)

Får samma problem i Parallels på Mac.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Samma problem på Microsoft surface Pro 4
NY MEDLEM

Har det problemet i Löneprogrammet.
NY MEDLEM

CHAMPION

Hej 
Om jag använder en Mac med 5K och parallels för att köra Visma program så måste jag slå av retina-läget för att Visma Admin inte ska se ut som ovan, som nåt Ryskt spiondokument som vi vanliga dödliga inte kan koden till för att kunna läsa..

Det blir nåt slags moment 22 där jag får välja att kunna använda mitt Visma program utan retina-läget och då straffa alla övriga program som bara längtar efter 5K upplösning för att kunna visa upp sina skimrande graciösa sidor som gör mig som användare hänförd ropandes prisad vare 5K i höjden;)

Tack för att ni tog er tid.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Hej!

Vi känner till problemet och det är högt prioriterat. 

Det ni kan göra så länge är att ändra skalningsnivån (dpi) iWindows. För att hitta en inställning som fungerar tills vi har åtgärdat problemet.

/Susanne
NY MEDLEM

Skatteprogrammet funkar inte med ändrad dpi - ser bedrövligt ut på 4k
NY MEDLEM

Vad är tidplanen?
NY MEDLEM

Vi skulle också gärna vilja veta tidsplanen för att få Admin 1000 att lira 100% i UHD/4K-miljö!