Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Lena__5
NY MEDLEM

Häva markeringen för uppräkning av betalningspåminnelser

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-04 16:45 )

Går det att häva markeringen för uppräkning av betalningspåminnelser?

5 SVAR 5
Kalle Lindblad
ANSTÄLLD

Re: Går det att häva markeringen för uppräkning av betalningspåminnelser? - Visma Fakturering

(uppdaterad av Kalle Lindblad ANSTÄLLD ‎2021-08-26 22:19 )
Hej Lena!

Lite osäker på om jag förstått dig rätt men om du menar kolumnen för "Antal" när det gäller antal skickade påminnelser så är det redigerbart, d v s du kan i den kolumnen ändra till det du vill ska stå om det blivit fel. Är det inställningarna generellt du vill se över så gör du detta under Företagsinställningar - Betalningar - Påminnelser och ränta.

Tack för ditt inlägg
KenArd
CHAMPION

Re: Går det att häva markeringen för uppräkning av betalningspåminnelser? - Visma Fakturering

Hej Lena,
Här är ett alternativ till..
Det här valet har man när man klickat på "skriv ut":

'

MVH

Kenneth
Kalle Lindblad
ANSTÄLLD

Mycket bra Kenneth, helt riktigt!
Lena__5
NY MEDLEM

Skrev ut en lista med förfallnas fakturor för att kunna bocka i rätt fakturor till autocollekt. . Blev en markering i programmet. Så nu kan jag inte skicka de vidare...
Kalle Lindblad
ANSTÄLLD

Hej igen Lena!

Ah ok, då tror jag att jag förstår hur du menar. Du kan få över dessa fakturor till AutoCollect-modulen igen genom att avmarkera dem under fliken Betalningspåminnelser, (ta bort markering för "Påminnelse" och "Skrivs" - nolla dessutom ut kolumnen "Antal" om du inte redan gjort det). Stäng ned dessa programflikar och öppna upp Autocollect igen, nu bör dom finnas där.

Tack för ditt inlägg!