Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ändrar man leverantörsfakturor från Utbetalningskort till Bankgiro

På tre av mina leverantörsfakturor står att de kommer att betalas som utbetalningskort. Jag vill att de som vanligt skall betalas via bankgiro. På en leverantör saknades Bankgironummer men det har jag lagt till, när jag redigerar står det "Uppgifterna ändras även på alla leverantörens fakturor" men när jag går in för att välja Bankgiro istället i Skicka betalfil - rutan säger den att bankgiro saknas. Jag hittar ingen bra ställe att ändra bankgirot förutom i Leverantörer/Leverantörskortet.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu gjorde jag nya leverantörsfakturor på dessa men då kvarstår de "gamla" leverantörsfakturorna som man inte kan radera...... Så betalningarna löser sig ju i alla fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Uppgifter om bankgironummer hämtas från leverantören och förs över till leverantörsfakturan när den skapas. Saknas någon form av nummer att betala mot väljer programmet utbetalningskort som enda betalningsalternativ. Om du sedan i efterhand uppdaterar leverantören förändras inte leverantörsfakturor som redan är skapade. Vill du uppdatera leverantörsfakturorna med rätt bankgironummer kan du göra det antingen inne på fliken Betalningar m.m eller under Betalningar - Utbetalningar genom att dubbelklicka på leverantörsfakturan och ändra i fältet Bankgiro/-kontonr.

Om du redan har skapat nya fakturor, betalt dem och dessutom har kvar de gamla måste de gamla åtgärdas på något sätt för att rätta till din leverantörsreskontra. Är leverantörsfakturorna inte journalförda kan du gå in på dem och bocka i rutan Makulerad nedtill. Då kommer de inte med när du skriver ut en leverantörsfakturajournal nästa gång. Har du redan bokfört dem får du skapa kreditfakturor och kvitta dem mot varandra för att det ska bli rätt i bokföringen. Du kan läsa mer om hur du skapar en leverantörskreditfaktura och kvittar via följande länkar:
Skapa kreditfaktura, leverantörsfaktura
Direktkvittera en leverantörsfaktura