Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur bokför jag betalda leverantörsfakturor?

Hur bokför jag betalda leverantörsfakturor? Ser att det nämns mycket om någon Kassa/Bankhändelser knapp men hittar ingen. Min kollega har gjort en fil och med denna fil betalat leverantörsfakturorna och nu när jag ska bokföra denna som betalda så hittar jag inget logiskt!

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har Du läst in betal-filen från banken? Sedan måste Du plockat ut en utbetalningsjournal. Normalt sett bokförs då betalningarna med automatik.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi får inte någon betalfil från banken 😕
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då får Du boka bort dem för hand i utbetalningsrutinen och därefter plocka ut utbetalningsjournalen. Tycker dock det är konstigt att ni inte kan ta ut svarsfilen från banken.. du får kanske tala med banken så att den rutinen finns tillgänglig...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tolkar dig som att leverantörsfakturorna är betalda med fil, då ska ni inte få någon fil av banken. Fakturorna borde vara satta som "på väg". Du går in under utbetalningar och markerar vilka fakturor det gäller och trycker på "ändra datum mm" anger betaldatum och bocka i "ändra status till betald" och trycker ok. Ta sen ut en utbetalningsjournal på samma datum. Klart!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hör med banken om att få återrapporteringsfiler, så kan du läsa in det som blivit betalat. Det blir så enkelt då. Det spelar ingen roll om du har en eller 100 fakturor som betalats; att få de satta som betalade går lika snabbt då.

//L