Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_22
MEDLEM

Hur får jag ut informationen? Antal fakturerade kunder under specifik period

Hej,

 

jag behöver få fram antal fakturerade kunder under perioden 210401-211130 (även antal fakturor skickade under perioden). Borde ju vara plättlätt men jag får inte fram informationen.  Snälla hjälp hur får jag fram det?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-30

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lotta!

Jag flyttade ditt inlägg så det ligger som en fråga i Visma Administration så säg bara till om du använder något annat program så justerar jag både svar och placering 🙂 

 

Jag kan inte se att vi har någon rapport som visar samtliga kriterier du söker, men antingen kan du välja rapporten Fakturasammandrag och då tänker närmast på rapporten Fakturasammandrag med periodurval som du kan ladda ner under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator se instruktion.  Man kan även se antalet fakturor på en kundreskontralista där du kan välja att endast se totalen samt göra urval på fakturadatum.  
 

Det blev lite svårare att hitta någon rapport som tar med antal fakturerade kunder, det närmaste tänker jag borde vara Kundstatistik, omsättning som du även kan ta ut för den aktuella perioden och sedan till Excel för att se hur många rader rapporten landar på. Här blir det nämligen en rad per kund. 


Hoppas att detta kan hjälpa dig en bit på vägen och har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

Ha en fin dag!
Tinna

 

Jag får felmeddelande när jag kör Fakturasammandrag med periodurval - jag får aldrig chansen att fylla i någon period: "Rapport baserad på databasfråga "Inget innehåll definierat. Utskriften avbryts" Var definierar jag innehåll??

 

 

Hej Lotta!

Jag har testat detta i lite olika versioner av programmet och lyckas inte locka fram meddelandet som du beskriver. Tror att vi behöver kika på hur det ser ut hos dig och det kan vi tyvärr inte göra här i forumet utan du får kontakta mina kollegor på supporten som kan koppla upp och titta tillsammans med dig. 

 

När detta är löst får du gärna uppdatera tråden så jag vet att du har kommit vidare. 

 

God Jul och välkommen tillbaka till forumet. 

Tinna