En kund har inte fått vår faktura, som skickades Elektroniskt via AutoInvoice.
Fakturan står som skickad i kolumnen "Skickad AutoInvoice" i översikten för Kundfakturor.
Vart har fakturan tagit vägen? Hur kan man spåra den?
Tack på förhand!
Fakturan skickades som EDI. Inget felmeddelande och ingen orange rad på KUNDFAKTUROR.
Jag har varit med om att få den typen av felmeddelande, bl.a. pga missad referenskod, men alltså inget så'nt vid sändningen av denna faktura, som hade förfallit till betalning, och efter betalningspåminnelse meddelats ej finnas i kundens system. Man har ju på något vis i bakhuvudet att en faktura kanske slarvas bort på vägen när man skickar pappersfaktura, men om man får ett kvitto på att den elektroniska fakturan är sänd så tror man ju att allt är frid och fröjd...
Jag får ta och kontakta Visma och/eller Inexchange.
Tack så mycket för ditt svar! 🙂
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.