Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_22
MEDLEM

I och med GDPR behövs ett nytt fält "företagsform" i kund och leverantörsregistren

I och med GDPR behövs ett nytt fält "företagsform" i kund och leverantörsregistren - eftersom enskilda firmor  ligger under GDPR och där behöver vi hantera de kunder och leverantörer som är "personer" speciellt. GDPR gäller ju även B2B när det är enskilda firmor. Om det redan finns behöver jag hjälp att hitta var jag kan fylla i när jag lägger upp i framtiden och nu behöver jag uppdatera mina register med informationen... Tack för  hjälpen!

3 SVAR 3
Khedron Wilk
CHAMPION

Finns det inte ett fält "Kundtyp" som innehåller alternativen Privatperson och Företag?
Det finns i eEkonomi och borde väl finnas i Administration med kanske med lite tur?

Jag tänker att företagsformen spelar ingen roll, det är om det är ett företag överhuvudtaget (eller någon form av organisation) som är det avgörande.
Lotta_22
MEDLEM

Det finns ett liknande fält "kundkategori" men det använder jag redan för olika kundkategorier som jag vill ha uppföljning av 😮 - ledningen behöver rapporter på det...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Precis som du skriver här Lotta så har vi funktionen Kundkategori som man kan använda om du vill ha en kategori för enskilda firmor. Jag undrar vad du menar med att de ska hanteras speciellt, är det radering av dessa när de inte längre är kunder du tänker på? Om du vill ta bort kunder som inte köpt något på senare tid kan du radera dem. I så fall kan du läsa mer i Kan jag rensa i mitt kundregister? Mer information om GDPR hittar du i GDPR i Visma Administration