Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Importera kundfakturor till Administration

Hej,
Håller på att byta till Visma Administration 2000 för ett bolag men det har då uppstått ett litet hinder. I det bolaget skapas kundfakturorna i ett externt program, alltså ej i Visma. Vi vill dock kunna importera dessa externt skapade fakturor in i Visma. Efter diskussioner med Visma så har jag förstått att det enda sättet att lyckas med detta är genom en integrationslösning. Vill dock höra mig för om någon annan har erfarenhet av detta och hur ni i så fall har löst importen av kundfakturor till Visma Administration?

Tacksam för svar!

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Den vägen som är lämpligast att gå är att underlagen som skapas av det externa programmet går in i VISMA som en ORDER och inte som FAKTURA.

Detta gör att du vid behov kan göra ändringar innan du skapar fakturan och godkänner den.

Man flyttar på så sätt skapandet av fakturor till Visma.

Man kan förmodligen importera allt från det externa programmet som färdiga fakturor, men då kan du inte göra några ändringar i visma utan blir det fel på en faktura måste du arbeta i flera olika system.

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är nog integrationslösning som gäller. Vi levererar såna lösningar, maila mig om du vill ha mer info och eller prisuppgift. johan@konsultstockholm.se