Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

S G___
MEDLEM

Inaktiva leverantörer

Hej!  

Vi har i vissa fall haft en leverantör med ett levnr, som sen har inaktiverats och sen vid senare tillfälle har man lagt upp samma leverantör igen på nytt ID.. annat alternativ är att vi haft 2 leverantörer med samma namn men olika id, där vi sen har inaktiverat ett av ID.t. 

När man sen ska lägga in en leverantörsfaktura och skriver namnet på leverantörens namn... så får man fram både det id som är inaktiv och det aktiva, men man kan inte se vilket som är det aktiva så man måste alltid gå in på själva leverantören och titta vilken av dom som är den aktiva och sen gå tillbaka till "leverantörsfakturor"..

Finns det ngt sätt att "få bort" att man får fram den inaktiva när man skriver levnamnet vid skapandet av levfakturan (utan att ta bort den inaktiva helt)?

Tack

S G

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Enklast är att lägga till något i namnet så att det syns vilken som är inaktiv.

Ja det har du rätt i. Tack för tipset, får nog göra så :). 
Även om jag tycker det är konstigt att den inaktiva kommer med ändå ;o).
Davor P1
CHAMPION

Har du provat att under LEVERANTÖRER enbart visa ENDAST AKTIVA som val?

Då "försvinner" de inaktiva leverantörerna när du skriver in leverantörens namn i "leverantörsfaktura" inmatningen.

//Davor P

Nej det hade jag inte inte testat men gjorde det nu. Dom "försvann" ju i leverantörsfliken, men kommer fortfarande med i "leverantörsfakturafliken"..

//S G

Har du efter ändringen till att enbart visa aktiva leverantörer gått ut till "Listläge" för att spara inställningarna?

Eventuellt får du "stänga ner" fliken LEVERANTÖRSFAKTUROR och LEVERANTÖRER efter att du gjort ändringen på leverantörerna och sen öppna upp fliken leverantörsfakturor?