Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inbetalningsjournal i Förening kommer inte i ordning?

Jag har suttit och gjort en bunt för varje datum som medlem betalat in (i augusti). Tex tre stycken den 5 augusti, sen tar jag ny och 5 stycken den 10 augusti etc. När jag sen skriver ut och godkänner inbetalningsjournalen för månaden kommer inte vernr och inbetalningsdatum i nummerordning utan i fakturanr ordning. Jag skulle vilja att den tittar på datumordning och sätter dem i vernr ordning som jag har lagt in dem så att de tre som är inlagda på bunt den 5 augusti får tex vern 1,2 och 3 och sen de som är inlagda den 10 augusti får vernr 4,5,6,7 och 8....osv Är det inställningsfråga eller fungerar det inte att göra så?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag såg att du hade svarat i en annan tråd där jag svarade dig och nu förstår jag mer vad ditt problem är.

Rent generellt finns det inget i bokföringen som säger att datumföljden måste vara samma som nummerordningen i verifikationsserien. I ditt fall kan du styra så att det blir inbetalningsdatum som verifikationsdatum om du bockar i rutan En verifikation per affärshändelse under Föreningsinställningar - Bokföring. Då kommer programmet skapa en verifikation per betalning och inte en verifikation per journal.Har du inställningen att hela journalen blir en verifikation sätter programmet journaldatum som verifikationsdatum.

/Johan