Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inget förnamn på betalningspåminnelser

Hej!
Uppdaterade till senaste versionen av Visma förening förra veckan och idag när jag ska skriva ut betalningspåminnelser så skrivs inte förnamnet ut i adressfältet, bara efternamnet. Har varit in och kollat på mallen, men jag hittar inget som skulle vara fel eller annorlunda mot innan uppdateringen där både förnamn och efternamn skrevs ut som det skulle.
Kundnamnet på fakturan har funktionen %NAMN, så det verkar ju som ni har schabblat till det på något vis i uppdateringen?

1 GODKÄNT SVAR
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej!
Nu har detta fel blivit löst. Den är med i versionen 2018,7 läs mer under kända fel.

Visa lösning i originalinlägg

11 SVAR 11
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det inte meningen att man ska kunna få support på detta forum?
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Tyvärr är det ett fel i programmet att endast efternamnet kommer med på betalningspåminnelsen till medlem. Du kan läsa mer om det under Kända programfel och brister under Rättade och kända programfel
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack för info! Finns det någon uppskattning för när detta kommer att vara fixat? Har massa påminnelser som måste iväg!
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Saik-fk!
Det kommer att bli löst men det ser ut att dröja lite tyvärr. Det du skulle kunna göra är att lägga både För och efternamn i fältet efternamn tillfälligt. Det är ingen bra eller hållbar lösning det vet jag men du kommer vidare. Jag ska se om vi kan få med den till nästa version. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Buggen kvarstår fortfarande i version 2018:2 5/9-2018

Hej. 
Ja tyvärr är den inte med i denna versionen. Däremot ser jag den i nästa som är planerad om ca en månad. 
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej!
Nu har detta fel blivit löst. Den är med i versionen 2018,7 läs mer under kända fel.

Jag får besked att jag har senaste versionen 2018:5 och inte kan uppdatera. Har också problem med buggen för betalningspåminnelser. Varför kan jag inte uppdatera när det finns senare versioner?

Den informationen stämmer i så fall dåligt. Den sista versionen heter 2018,7 är det så att du försöker uppdatera inifrån programmet eller vart fick du informationen gällande senaste version?  Jag tänker att på Min sida i ditt program finns det en länk med den senaste versionen i. 
Lena__37
MEDLEM

Såhär ser infon ut
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej Lena!

Min sida i ditt program ska rödmarkerad information ligga under Meddelanden, och här kan du läsa dels vad den nya versionen innehåller samt att vi hänvisar till vår hemsida för att Ladda ner Senaste version

Bilden du nämner här är information om vilken version du arbetar i just nu.