Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Houthakker
MEDLEM

Inloggninng

Kan inte logga in när jag skall ta hem e-fakturor efter att ha uppdaterad programmet. Har bytt lösenord ett antal gånger, kan logga in på Visma home.... någon som kan hjälpa mig? Arbetar dagtid utomhus och kan just nu inte stanna hemma för att vänte på supporten.....

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Houthakker 

Tack för att du kontaktar oss. 

Jag kikade på hur det ser ut från vår sida och du har tillgång till tjänsten och varken ditt konto eller lösenord är spärrat. 

Testa att du loggar in från vår hemsida https://vismaspcs.se/ - Mina tjänster. När du ser att det fungerar här så provar du att logga in från Visma Administration igen. Fungerar inte det behöver du slå supporten en signal. 

Återkoppla gärna till mig så jag vet att det har löst sig för dig. 

/Tinna

Houthakker
MEDLEM

Fungerar inte, kan logga in på visma online där jag får detta meddelande; 

Du har för tillfället inte tillgång till några tjänster

Men kan inte logga in på Visma administration....

Houthakker
MEDLEM

Försöker nu lägga till en kund så att jag kan fakturera....slår in org.nr. sedan skall man logga in....."angiven e-postadress tillhör inte användaren som startade programmet."???

Houthakker
MEDLEM

Alltsåååå kan inte ens fakturera, ni TVINGAR  mig verkligen stanna hemma eller hur???? Nästa gång ingen uppdatering .....skall vara på min arbetsplats 07:00 kommer hem vid 17:30 hur göra?

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag förstår din frustration och att du har svårt att ta kontakt med oss dagtid. Jag ska göra mitt allra bästa för att hjälpa dig vidare här istället. Detta är lite klurigt att förklara via text, men det är en väldigt enkel lösning så jag hoppas att vi får till det nu. 

Jag tolkar dig som att du använder e-faktura i ditt program och att du nu har bekymmer med att synkronisera i programmet. Själva inloggningsrutan som kommer upp är inloggningsrutan till mina tjänster för att ditt lokala program ska kunna "prata" med tjänsten. Skulle du välja att klicka ner den rutan kommer inte ditt program att sluta fungera utan då är det endast att själva funktionen för e-faktura tillfälligt inte fungerar.

Om det är brådskande att få iväg ett gäng fakturor går det bra att klicka bort den inloggningsrutan och istället mejla eller skriva ut din faktura. 

Jag vill dock givetvis att du ska få igång tjänsten för e-fakturering precis som den är tänkt. För att göra det börjar vi med att kontrollera hur din användare ser ut i ditt program. Klicka på Arkiv - Användare - Användare i ditt Administration. Dubbelklicka sedan på användaren du är inloggad som och kontrollera att du har rätt e-post i rutan för Mina tjänster. E-posten som ligger här ska vara samma som ditt konto till Vismaspcs.se. Nu kan du gå tillbaka till Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar och klicka på Mina tjänster. Här behöver du nu också se till att det är samma e-post och rätt lösenord till ditt Vismaspcs-konto. Välj sedan att synkronisera.

Om synkroniseringen inte går igenom skriver du in fel inloggningsuppgifter. Mitt bästa tips för att kontrollera dina inloggningsuppgifter är att gå via vår hemsida och klicka på Mina tjänster. Klicka på Glömt lösenord och uppdatera ditt lösenord om du behöver. 

Hoppas att detta var tydligt och att du får igång det precis som det är tänkt! 
Hör av dig vid funderingar och ha en fin torsdag!   

/Ebba 

Houthakker
MEDLEM

Åker hem tidigare idag, ringer, .... väntetid mellan 1 och 2 timmar, i vilken värld är detta bra kundtjänst?

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Vi håller helt med om att lång väntetider inte är roliga för någon. Jag ser att du var i kontakt med en kollega till mig igår och jag är glad att problemet är löst. 

Ha en fin helg när det är dags. 
/Ebba