Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inscanning av arbetsordrar & leverantörsfakturor m.m till Administration

Hej..

Vårat företag jobbar mycket med körsedlar och arbetsordrar till våran fakturering. Vi bifogar alltid ett pappersexemplar av körsedeln till kunden när vi fakturerar via brev.
Nu börjar fler och fler med e-faktura och vi hittar inget program som kan skanna in allt i och underlätta arbetet till när vi ska fakturera.
Att man kan bifoga ett underlag till fakturan när man skickar iväg det som e-faktura eller e-post! 

Idag får vi  göra en ganska stor handpåläggning genom att skanna in körsedeln från skrivaren när vi gör fakturan och sen leta på den i datorn för att sen maila den kund som ska ha den.

Min fråga är har Visma nått samarbete med exempelvis it-integration eller nått annat företag som kan hjälpa oss med sortering av körsedlar med nummer osv.
Vi har fått presenterat Autoinvoice central nyligen men vi saknar just det med körsedlarna..

Tacksam för svar..

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har något liknande men där  måste kunden ha det i ETT exemplar, man kan inte bifoga något.


Då måste man skriva ut och scanna fakturan och bilagan för att få iväg till kunden. 😞

Davor P1
CHAMPION

Hej,

Jag vill få det till att det måste finnas ett "färdigt system" för detta.

Kolla integrationslösningar med exempelvis MOBIGO eller dylikt.

https://vismaspcs.se/integrationslosningar

Välj program du vill integrera med samt vad det är för typ av lösning så får du upp ett antal möjliga partners som kan pussla ihop Visma med övriga delar i affärssystemet.

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Vera! 🙂

För att utforska en helautomatiserad process för att strukturera och bifoga körjournaler till rätt kund med rätt faktura rekommenderar jag att du pratar med någon av våra integrationspartners, som Davor skriver ovan. 

I Visma Administration har du annars möjlighet att bifoga underlag när du skickar fakturor via AutoInvoice. På fliken 2 på fakturan finns ett fält för AutoInvoice-bilaga där du manuellt plockar upp en PDF lokalt från din dator. Denna bifogas tillsammans med fakturan när du använder något av autoinvoice-alternativen för att skicka fakturan. Det här alternativet innebär att du fortsatt behöver scanna in körjournalerna och manuellt plocka rätt journal till rätt faktura, fast med fördelen att du slipper hantera underlaget i ett separat mejl till kunden. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Vera, vi är en integrationspartner till Visma Spcs och har ett program för hantering av leverantörsfakturering. Hör gärna av dig.

/Lizanna Nordlander, Pector AB. info@pector.se 0317997685