Hej,
skall uppgradera SQL-server och försöker hitta anvisningar kring hur Visma vill ha servern konfigurerad. Noterar på flera ställen att man använder instansnamn Visma på sqlservern. Är det ett krav? Finns det anvisningar som jag inte hittat hos er?
mvh
Eskil
Hej @EskilN
Välkommen som ny forummedlem och tack för att du kontaktar oss.
SQL Server installeras tillsammans med våra program, och som användare behöver du inte konfigurera den själv. Om ni vill använda en egen SQL Server, vänligen kontakta vår avtalsavdelning för tillgång till installationsfiler och instruktioner.
Kontaktuppgifter till vår avtalsavdelning hittar du här.
Ha en fin eftermiddag
/Tinna
Jag klurade ut det till slut.
Problemet jag fick var att "din sql version stödjer inte uppdatering" och när jag kollade så var det förra versionen. När jag så försökte uppgradera bara sqlservern med microsofts installer så var det tydligare, att den måste vara i version SP4 för att gå att uppgradera. När väl jag uppgraderat till SP4 gick det fint att fortsätta.
Kanske går det att få med tydligare felmeddelande från SQL-installern upp till Visma-installern i det fallet?
Hej @EskilN
Skönt att du löste det och fint att du återkopplade till oss.
Jag framför dina input till våra utvecklare och önskar dig en fin dag samt välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.