Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Installera från säkerhetskopia misslyckas

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-06-02 10:59 )

Installera från säkerhetskopia misslyckas. Jag byter dator och har uppdaterat Win 7 på båda samt uppdaterat Visma på båda men nya datorn vill inte läsa systembackup. Jag började leta lösningar förra veckan och la ner säkert en halv dag med att se till att versionerna på båda datorerna är samma.

2 SVAR 2
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Installera från säkerhetskopia misslyckas - Administration

Hej! 

För att installera en säkerhetskopia gör du enligt dokumentet Installera från säkerhetskopia.

För att installera en systemsäkerhetskopia gör du enligt dokumentet Återställ systemsäkerhetskopia.

Om du inte får det att fungera enligt instruktionerna får du gärna återkomma med lite mer information. Var fastnar du och får du något felmeddelande?

/Linn
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Installera från säkerhetskopia misslyckas - Administration

Jag har lyckats! Tack! Felet jag gjorde som jag inte hittade svar på var att jag först skulle öppna en enkel back up, sedan gick det att läsa systemkopia. Systemkopian gick inte att hitta utan att en första backup var öppnad. System back up filen syns inte alls i en nyinstallerad Adm500 och då var det naturligt att tro att det var versioner eller uppdateringar i SPCS eller Win7 som fallerade.

Dag