Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Inte alla kundfakturor kommer med i rapport

Hej,

Jag använder en rapport "Likviditetsrapport - kunder". Jag märkte dock nyligen att inte alla kundfakturor kommer med i rapporten och de som inte kommer med är de som kommer gå via e-post. 

Jag skapar fakturor som kommer gå iväg den förste varje månad. Vissa med vanlig post och vissa med e-post. Jag skriver ut dem, men endast de som ska gå med vanlig post och som ligger på mitt skrivbord i väntan på att skickas, får en bock i rutan "Utskrivet". E-postfakturorna får inte denna bock förrän de går iväg till kunden med e-post.

Enbart de med bock i "Utskrivet" kommer idag med i utskriften. Mina e-postfakturor som alltså är lika kända som övrig fakturering kommer inte med i rapporten.

Ja, jag skulle kunna gå igenom dem manuellt och sätta bockar i "Utskrivet" på e-postfakturorna. De skulle då komma med i rapporten men de skulle inte komma upp för utskrift när det är dags att skicka dem då programmet redan tror att de skickats.. 

Alla fakturor som inte har bock i "Ej klar" borde komma med i rapporten? 

Tack!
MVH
Sara
4 SVAR 4
NY MEDLEM

Re: Inte alla kundfakturor kommer med i rapport

För mig känns det som en självklarhet att de inte finns med i listan. Det är ju bara de som har blivit utskrivna, fysiskt eller med e-post, som verkligen är kundfordringar.
NY MEDLEM

Hej, ja det är helt sant att de inte är kundfordringar ännu, men de är skapade fakturor som jag behöver ha med i utskriften då det är känd fakturering. De har samma fakturadatum och den enda skillnaden är ju att vissa ligger och väntar på skrivbordet och vissa väntar i datorn på att skickas. Även om de inte är kundfordringar ännu ligger de i kundreskontra. Borde gå att få denna typ av utskrift också på något vis? 
NY MEDLEM

Sorry jag kan inte hitta något. De måste vara utskrivna för att hamna där.

Hej Sara!

Tack för ditt inlägg. Beklagar att vi inte svarat tidigare. 

Jag förstår ditt dilemma. Funderar på om du kan testa att skicka varje e-post-faktura enskilt till ditt mejlprogram men sedan välja att spara dem som Utkast, så de ligger där och väntar på att skickas vidare snarare än att låta de ligga kvar i programmet? Förstår du hur jag menar?