
Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-06-27
19:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-06-27
19:06
Jag kan inte ändra betalstatus på kundfaktura skickad via Autocollect
Jag skickade två kundfakturor som inkassouppdrag 16/6. Därefter har kunden betalt direkt till mig, 20/6. Men så fort jag försöker ändra betalstatus får jag upp en skylt med informationen "Fakturan kan inte betalas just nu eftersom fakturans status håller på att uppdateras hos Visma Autocollect. Försök igen senare". Nu har jag ju försökt i en vecka, när är senare?
Svara
1 SVAR 1
2017-06-28
08:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-06-28
08:49
Hej SaraStensson!
När du får detta meddelandet behöver ni manuellt synkronisera tjänsten så statusen uppdateras.
Detta gör du inne på Betalningar - AutoCollect och fliken 2, Pågående uppdrag och sen går tillbaka till fliken 1, Skapa uppdrag. Då sker en synkronisering.
Du kan även göra detta direkt via notifieringarna i sidopanelen i programmet. Detta gör du genom att klicka på Notifieringar i sidopanelen till höger i programmet så ser du meddelande om statusförändringar och kan klicka för att gå dit. Jag bifogar en bild på hur det kan se ut.

/Linnea
När du får detta meddelandet behöver ni manuellt synkronisera tjänsten så statusen uppdateras.
Detta gör du inne på Betalningar - AutoCollect och fliken 2, Pågående uppdrag och sen går tillbaka till fliken 1, Skapa uppdrag. Då sker en synkronisering.
Du kan även göra detta direkt via notifieringarna i sidopanelen i programmet. Detta gör du genom att klicka på Notifieringar i sidopanelen till höger i programmet så ser du meddelande om statusförändringar och kan klicka för att gå dit. Jag bifogar en bild på hur det kan se ut.
/Linnea
