Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra körjournaler??

 
8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Körjournal bokför man inte.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta gäller en faktura angående körjournaler
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Karre,
Nu får du nog utveckla det hela lite mer i detalj för att i varje fall jag skall förstå.
Mvh Roffe
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hahah nä det är inte smidigt att förstå för jag kan ju inte förklara så bra men jag har fått hjälp nu. Tack ändå Roffe!!!

Med vänlig hälsning/Karre


Ytterhogdal
MEDLEM

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Karre,

Det är väl korrekt som Oskar skriver att man inte bokför själva körjournalen – men därimot bokför det som blir en följd av det som står på körjournaerna – och det blir lite olika beroende om man har tjänstebil eller använder sin privata bil i tjänsten.Ytterhogdals länk lyckades jag dock inte öppna.

När det gäller tjänstebilsvarianten går jag inte in på det nedan då jag inte kör tjänstebil.

Däremot använder jag ibland min privata bil för en del nödvändiga tjänsteresor – och då gör jag ex vis enligt nedan.

Låt oss säga att jag gjort en tjänsteresa på 10 mil och fått en parkeringsavgift på 40 kr (ink moms) – då blir min verifikation baserad på en utbetalning till mig själv på 225 kr.

1930     Företagskonto/checkkonto/affärskonto (K)                             225,00 kr
7331     Skattefri bilersättning (18,50 kr/mil) (D)               185,00 kr
5800     Resekostnader (Parkeringsavg ex moms) (D)       32,00 kr
2641     Ingående moms sv (På parkavg) (D)                       8,00 kr
3740     Öres- och kronutjämning (D eller K)                        0,00 kr
Summa                                                                            225,00 kr    225,00 kr

Vet inte om detta blev till hjälp för dig men det är vad jag kan bidra med.

Mvh Roffe

Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det själva fakturan från den som tillhandahåller tjänsten som exempelvis ABAX du syftar på?
K2440 D 6540 D2641
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det är det.