Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sus___2
NY MEDLEM

Jämför kundfordringar i likviditetsrapport mot balansrapporten/kundfakturalistan

varför får jag inte samma summa i likviditetsrapport kundfordringar som i balansrapporten eller kundfakturalistan?

 

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Därför att det kan finnas transaktioner i din huvudbok (konto 1510 i din balansrapport) som inte skapats via reskontran.

Börja söka i huvudboken på konto 1510 och sök efter poster som inte är fakturajournal eller inbetalningsjournal 
På så sätt kan du klara ut skillnader mellan kundfordringar i reskontran som ger summan i likviditetsrapporten och balansrapporten, då är du en bit på väg


Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om det skulle vara så som Mikael skriver kolla då av Bokföring/avstämningar och välj kundfordringar.


Där får du i så fall upp de som är manuella om reskontran och bokföringen inte överensstämmer.



sus___2
NY MEDLEM

Tack ,men jag kanske ställde frågan fel... jag har samma summa i reskontran som på balansräkningen. siffran som misstämmer är den som jag får i likviditetsrapporten.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har det med något avvikande datum att göra som ligger utanför gränserna i likviditetsrapporten på någon faktura?

//L

sus___2
NY MEDLEM

nej, det har jag kollat.


Fd medlem
Inte tillämpbar

kolla att du inte har någon datumavgränsning framåt i tiden när du söker i likviditetsrapporten.

Mikael Pettersson
sus___2
NY MEDLEM

gör ingen skillnad, det är ingen faktura med avvikande datum. har även sökt på summan som diffar men hittar inget så heller...


Davor P1
CHAMPION

Har du ROT/RUT avdrag som ligger och "skvalpar"? Dessa kan ibland ge olika besked på likviditetsrapport (där ROT/RUT inte är med) och kundfordringslistan.

//Davor P