Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan inte stämma av PG för förra året?

Inbetalningar/Utbetalningar föregående bokföringsår är tom? Jag hoppades kunna stämma av in/utbetalningar på PG men det blir svårt då,,, eller!?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hmmm, programmet verkar inte byta bokföringsår, jag får bara upp 2016 års betalningar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag är inte riktigt med på vad det är du försöker göra? Vilken utskrift försöker du titta på? Om du t ex vill stämma av konto 1920, öppnar upp förra årets räkenskapsår och väljer Utskrifter-Bokföring-Kontoanalys och skriver in 1920? Eller är det något annat du är ute efter, utveckla gärna=)

Tack för din fråga.

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Tack för ditt svar. Jo, det går ju bra men jag journalför in-/utbetalningar och då får jag bara upp sammanställningen från journalerna vid konto-analysen, det gör det svårt att spåra enskilda poster. En utskrift av kontoanalysen baserad på in-/utbetalninsdatum för respektive post vore trevligt men kanske för mycket begärt...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Beroende på hur detaljerad du vill ha din bokföring kan du göra olika inställningar. Under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Bokföring kan du börja med att testa att bocka i En verifikation per affärshändelse  för de journaler du önskar. Då får du en verifikation per betalning vilket gör det lättare att spåra på olika utskrifter i bokföringen. Du kan se hur detta blir vid journalföring genom att förhandsgranska en journal, vill du inte ha det så bockar du bara ur rutorna igen. 

Ett annat alternativ är att inte göra inställningen ovan men bocka i Detaljerat bokföringsunderlag och Skriv Konteringar för varje faktura när du skriver ut journalen. 

Testa dig gärna fram till vad som passar dig bäst.