Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man godkänna en journal utan att behöva skriva ut?

Hej.

Vi försöker minska på pappershanteringen på kontoret. Och nästa steg är att slippa skriva ut alla journaler. Men finns det något sätt att godkänna en journal utan att behöva skriva ut, spara på fil eller PDF?

10 SVAR 10
Ann-B_
MEDLEM

Följdfråga är det ok att inte skriva ut dom, bara att spara på fil, enligt bokföringslagen?

Davor P1
CHAMPION

Hej,

Det går inte!

Anledningen till detta är att du måste kunna följa hanteringen för att bibehålla god redovisningssed.

Om du sparar som PDF har du ju ett underlag att visa upp utan att behöva skriva ut.

Jag förstår ditt resonemang och hoppas att detta är något som Visma ser över så att man i nästa version kan göra en inställning att journaler sparas på fil automatiskt och endast skriver ut bokföringsunderlaget.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Men journalerna finns ju i programmet, så man kan skriva ut igen om det skulle vara så. ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ser ut som hej kom och hjälp mig och dö då. Inte som de du får från början.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det är sant, men bättre det än att ha massa papper som ska sparas I ex antal år etc. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Journalkopiorna som finns i programmet ser inte ut som de du skriver ut vid journaltillfället.

Om du sparar ner dem som PDF, kommer de upp i Adobe. Skriv då enbart ut sista sidan så får du enbart bokföringsunderlaget.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag sparar alltid ner i pdf till en början. Sen skriver jag ut det på dubbla sidor och sparar då iaf på papper.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Sen kan du även i inställningarna ta bort bocken, under bokföring, för att slippa få ut en verifikation per affärshändelse när det gäller, leverantörs/utbetalnings/faktura och inbetalningsjournaler.

Spara ner i pdf och därefter göra valet vad du vill skriva ut.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har inte skrivit ut några journaler på många år. PDF:ar dem i en mapp för varje företag i en årsmapp. Ingen kommer sakna dem.. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Revisorn frågar inte efter dem.......