Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man märka en artikel i en beställning?

Vi beställer olika material (artiklar) från samma leverantör men vill kunna märka varje material (artikel i Visma) i beställningen med ett nummer (typ projekt).
Vill sedan att detta nummer kommer med på utskriften på beställningen så att vår leverantör kan skriva ut det på följesedeln för lättare hantering när vi får materialet.
Går inte att få med det som man skriver under Projekt-kolumnen!
Finns det något man kan göra så att det fungerar eller det går inte?

3 SVAR 3
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Bend!

 

Du kan inte märka en artikel med ett projekt i artikelregistret, utan du får i så fall göra det på varje rad på fakturan. Är det alltid samma nummer på en specifik artikel så är det bättre att du använder dig av något fält i artikelregistret som du inte använder till någonting, tex Sort begrepp, Anm1, Anm2, Kortnamn, Lagerplats mm. 

 

Då kan du göra ändringar i beställningsmallen så att detta fält också skrivs ut på beställningen. Du kan läsa mer om att göra malländringar i vår skrivna hjälp. 

 
 

//Linnea

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack men det är när vi köper in material till artiklarna som vi tillverkar som jag vill märka, inte på fakturan utan på beställningen. Jag vill kunna se vad materialet som vi köper skall användas till, kanske som en märkning från leverantören och då måste jag ju kunna ha det med i min beställning som jag skickar till dom.
Ett material kan användas till kanske 10 olika detaljer som vi tillverkar så man kan inte använda något generellt fällt enligt ovan!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

På beställningen kan du dela upp beställning av en artikel på flera rader för att tilldela olika resultatenheter per rad på artikeln. Plockar du sedan upp Beställningen på Inkommande följesedel eller Leverantörsfaktura följer resultatenheterna du tilldelat artikeln med, kan det vara något?

Ha en fin dag!
Mia