Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kolumn med exkl moms i rapporten "fakturasammandrag"

Kolumn med exkl moms i rapporten "fakturasammandrag"

4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Det finns en sådan rapport som du kan importera.
Gå in under Arkiv - Generell rapportgenertor - Läs in rapport.
Se till att mappen SpcsRapp är markerad och välj OK.
I listan hittar du Fakturasammandrag, markera den och klicka på Importera.

Om du nu går in under Arbeta med - Kundfakturor och väljer Utskrift - Egna utskrifter så hittar du den importerade rapporten.

Hoppas att dettta var det du sökte!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Spinner vidare lite, precis som Anneli vill jag ha summan exkl moms redovisad, alltså i totalen. Har gjort som du skriver men det blir ingen skillnad. Det redovias hur mycket som är moms per enskild faktura men inte i totalen. Det vi vill se är totalt fakturerat utan moms, vi har en del momsfria fakturor så det går inte bara att räkna bort momsen.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

På rapporten du hämtar in i programmet och som du sen hittar under Egna utskrifter summeras kolumnerna Total moms kr, Exkl moms kr och Totalt kr.

Du kan i rapporten också göra urval om du inte vill ha med alla fakturorna i fakturasammandraget.

I kolumnen Exkl moms kr visas beloppet exklusive moms. Om fakturorna inte har någon moms är detta samma som i kolumn Total kr.

Om jag helt har missuppfattat dig får du gärna återkomma i tråden med exempel på hur fakturan ser ut och vad du vill se i rapporten.
Klockan är ju trots allt över 5 och min hjärna kanske inte fungerar som den ska 🙂
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Prövade att göra om importen, nu funkade det perfekt.

Tack för hjälpen!