Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Konto för leverantörsfakturarader ej angiven

Vill skriva ut en leverantörsfakturajounal men jag får då upp texten: "Konto för leverantörsfakturarader ej angiven". Har bockat av alla betalningar manuellt. Hur ska jag göra för att godkänna och få ut journalen?

11 SVAR 11
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan det vara en Utbetalningsjournal du vill ha ut - inte en leverantörsfakturajournal? Det verkar vara betalningar du utför nu när du "bockar av alla betalningar"

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nja, det började med att jag ville få ut leverantörsfakturajournalen men fick texten enligt rubriken. Fick då tips från en tidigare kollega att det kan bero på att jag måste gå in manuellt och boka betalningar, men det har jag redan gjort? Hur som helst så får jag inte fram leverantörsfakturajournalen och jag vet inte vad jag ska göra för att få ut den? Måste jag skriva ut eller göra något annat innan? Det är första månaden jag ska bokföra och stänga månaden och det jag har gjort är att:
1) Bokfört alla lev fakturor
2) Stämt av bankkonton
3) Bokfört alla verifikationer
4) Men sedan är jag lite osäker...tjuvkikar på hur man gjort tidigare månader och hittade då leverantörsfakturajournalerna. 🙂



/Ellie
Fd medlem
Inte tillämpbar

1 Bokfört alla lev fakturor, skriver du, vad mer exakt innebär det att du gjort?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

....och följdfråga: vilket av Vismas program jobbar du i?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma Admin 200...och jag har inte gjort så mycket mer än det jag skrev ovan. Ja förutom att jag gått in i fliken Betalningar - sedan Utbetalningar och markerat de levfakturor som betalats som betalna och angett Betaldatum.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du har registrerat varje leverantörsfaktura i leverantörsreskontra och fått ett löpnummer för varje faktura ?

eller

Du har bokfört varje faktura i bokföringsdelen av programmet?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ursäkta 
Mitt svar kom för fort
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag måste testa programmet själv först...........
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ellie,

Detta felmeddelande kan komma när du väljer att skriva ut leverantörsfakturajournalen och i informationsrutan brukar även hänvisa till vilket löpnummer som du behöver komplettera med ett bokföringskonto. Gå in på leverantörsfakturan och kontrollera om det är en rad där det saknas ett bokföringskonto i kolumnen för konto. När du har kompletterat fakturan brukar det fungera att skriva ut journalen. 

Krånglar det eller om du inte får möjlighet att plocka upp ett konto så är du välkommen att kontakta oss på supporten.

Ha en fin dag! /Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jamen si där var ju felet! Tusen tack, nu vet jag hur jag ska titta om det händer igen. 🙂

Ha en bra dag!
/Ellie
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ellie,

Härligt att höra och tack för att du återkopplade till mig. 

Önskar dig en härlig onsdag! /Kristina