Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

S G___
MEDLEM

Bokföra inköp lift, fordonskontroll, byggsystem

Har tre leverantrösfakturor där jag inte vet riktigt vad jag ska använda för konto.

Den ena avser tillbehör till en inköpt lift, lägger man det på samma som man la liftinköpet på?

Den andra avser Fordonskontroll/körjournal på företagsbilarna alltså ett typ av GPS system och körjournalsystem.

 

Och den tredje avser "byggsystem" för ett husbygge - takbjälkar osv, är det samma som varuinköp, eller vad ska man lägga detta som?

 

 

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Tillbehören till liften - är det något som håller länge eller slitdelar?

om det är slitdelar kan du lägga det på 5460
annars lägg det på samma konto som inköpet.

Körjournalerna hade jag nog lagt som en fordonskostnad - 5690

Byggsystemet till sist. Är det något som förbrukas vid ett husbygge, eller är det någon form av form eller "mall" som kan användas flera gånger?

//Davor P
S G___
MEDLEM

Hej!


Det är takbjälkar i "byggsystemet"  så det lär ju sitta på plats men inget som slit ut eller förbrukas.

/

S G

Davor P1
CHAMPION

Då hade jag nog lagt det som varulager om det skall ut till kund

//Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ska det inte ut till kund utan användas av er själva tillhör det byggnaden
S G___
MEDLEM

Hej!  

Det är alltså till ett hus vi ska bygga åt en kund.

//S G
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ska det ut omgående är det ett varuinköp, ska det lagras kan du lägga det på varulager