Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontoutdrag till kund

Jag ser att frågan varit uppe tidigare men saknar svar?
När man tar upp en kund och väljer 7. Spårning och spårningsval 3 Ej slutbetalda fakturor. Samma bild som jag ser då vill jag kunna skriva ut som PDF alternativt klistra in i ett mail och skicka till min kund. Hur gör jag det? Är det ens möjligt?

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Inte exakt den bilden.

Däremot kan du maila ett reskontrautdrag på följande sätt:

Gå in på UTSKRIFTER - RESKONTRA - KUNDRESKONTRALISTA

Här kan du sen välja ditt urval på vilka kunder som skall komma med på listan.

Scrolla ner till antingen KUNDNUMMER eller NAMN och fyll i de uppgifter som du har.

Sen rekommenderar jag att du först kör ut en utskrift mot skärmen och därifrån skriver ut. Om du kör med Windows 10 kan du välja utskrift som PDF fil

Alternativt väljer du PDF fil istället för BILDSKÄRM som utskrift.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack men då får jag bara ut beloppet i SEK, kundens fakturor är i EUR. Kan man få fram det också?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du tar Alt+PrtScr och klistrar in det i Word kan du spara ner det som en PDF.

//L

Gör som LW säger så fixar du det hela. Det kan du alltid använda för att klistra in en vy från bildskärmen t.e.x i Word eller liknande.
Hans Ojes
NY MEDLEM

Vi på Infostep bygger speciallösningar som jobbar med Vismadata. Vi har ett program som både hanterar förfallna fakturor och genererar snygga pdf-filer. Man kan även bygga in en automatmail-funktion för enkel distribution till kunder

// Hans
hans.ojes@infostep.se