Vi har köpt ett bolag, och jag har fått en säkerhetskopia från tidigare ägare. Jag undrar hur jag ska gå tillväga när jag lägger upp vårt nya bolag i Visma.
Kan jag bara installera från säkerhetskopia och sedan ändra alla uppgifter, eller är det mer jag behöver tänka på? Jag kör Visma Administration 1000.
Eller ska jag skapa nytt företag och läsa in all data där? Hur gör jag i så fall?
Jag har för mig att det går att skapa nytt från en säkerhetskopia. Testa och se. Arkiv - Öppna företag - Nytt företag...
//L
Jag testade den andra vägen, Arkiv - Säkerhetskopiering - Installera från säkerhetskopia. När jag sedan öppnar företaget får jag upp inloggningsrutan till Min sida och det gamla företagets internettjänster, med deras inloggningsuppgifter, som jag då inte har. Jag behöver ha bolaget kopplat till vårt avtal med Visma. Kanske är det även fler saker som måste ändras.
Behöver inte deras licens, då vi redan har en. Sköter bokföringen för två andra bolag i programmet. Kanske lättast att höra med Visma.
Tack ändå!Blir osäker nu. Jag har ju bara en licens för de övriga bolagen. Finns egentligen fler bolag, men bara två som är aktiva.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.