Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppla person med flera engagemang

Nystartad egen verksamhet och är rätt obekant med Visma ännu. Har byråpaketet Visma Advisor. Har en klient som är rätt vanlig i min region, äger jordbruks/skogsbruksfastighet - enskild firma, driver ett aktivt handelsbolag. Hur lägger jag smidigast upp detta med Advisor, för att bokföra, ta över i skatt- och deklarationsprogrammet, för att koppla INK4 från handelsbolaget, näringsdeklaration till INK1? 

2 SVAR 2

Välkommen i branschen. Själv så använder jag Visma Byråstöd och så jag kan ju inte svara för Advisor. Men jag antar att det funkar på typ samma sätt, lägger upp kunden där och sedan kopplar den till de olika programmen som jag behöver/använder. 
Däremot så vill jag bara kolla om du har koll på att du, för att få vara verksam som redovisningskonsult, måste vara registrerad i registret mot penningtvätt? Inte alla som vet det och det är faktiskt det enda du måste för att få jobba i vår bransch... i övrigt så är det fritt fram för vem som helst... vilket man kan märka då och då. Välkommen och lycka till! 
jo, en sak till. Glöm inte ansvarsförsäkring och att det då är en speciell för vår bransch. Viktigt som tusan och kan vara bra då det är lätt hänt att det kan bli fel...
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Jormarn!

Du skapar dels en kund i Visma Advisor som är privatpersonen som har ett jordbruk, på denna person gör du en INK deklaration. Sedan skapar du en kund som är Handelsbolaget där du gör bokslut och deklarationen för INK4. På bägge kunderna lägger du upp de uppdrag du har för resp. kund. På tex privatpersonen kan det vara redovisning och deklaration, medans det på handelsbolaget kan vara både redovisning, löner, bokslut och deklaration. 

Hoppas detta är svar på din fråga. Annars är du välkommen att återkomma. 

//Linnea