Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Cantab
NY MEDLEM

Korrigera plusgironummer på epostfaktura

Hej!

När vi använder eran tjänst för epostfaktura så står det fel plusgiro.nr i själva mailet. På bifogade pdffakturan står det rätt men i själva mailet så kommer fel plusgir.nr fram. vart kan man gå in och ändra detta? ser bättre ut att det även i mailet står rätt plusgironr att betala till.

mvh Per

5 SVAR 5
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Cantab,

Jag vill börja med att dubbelkolla om det är så att ni skickar fakturorna via lokal e-post eller via våra digitala tjänster? Är det så att PDFen ser korrekt ut hos er men sedan blir fel när den når er kund via e-post? Om det är så att ni skickar via lokal e-post så tittar systemet alltid på det plusgironummer som ligger inlagt i själva mallen medan fakturorna som går via våra digitala tjänster alltid tittar på det plusgironummer som ligger inlagt i företagsinställningarna. För att kunderna ska få rätt plusgironummer på fakturorna om ni skickar dem digitalt måste ni alltså ha relevant plusgironummer inlagt i era företagsinställningar för att det ska bli rätt på fakturan. Om ni skickar fakturorna lokalt måste alltså rätt plusgironummer ligga inlagt i själva mallen.

Så i den här situationen skulle jag säga att det beror lite på hur ni skickar era fakturor och vilket plusgironummer som ligger inlagt i mallen vs företagsinställningarna.

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Om jag har missförstått din fråga eller om du har några följdfrågor är du varmt välkommen att återkomma eller kontakta våra kunniga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig att kika vidare :). 

Önskar dig en fin kväll.

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Vi använder eran eposttjänst, inte lokal epost. I själva pdfen som biofogas är det rätt plusgironr men i själva mailtexten så står det fel plusgironr och det är troligen som du säger att den plockar upp det plusgiro.nr som vi har i företagsinställningar.

mvh Per

Hej Per!

Är det samma plusgiro i mailtexten som ni har angett i företagsinställningarna? Vilket Plusgiro ni har i företagsinställningarna hittar du under Arkiv - Företagsinställningar - Företag. Där kan du även ändra plusgirot så det stämmer. 

Om det inte är samma plusgiro i företagsinställningarna som i mailtexten eller om du inte lyckas lösa det så rekommenderar jag dig att kontakta supporten, då de har möjlighet att koppla upp sig och undersöka detta närmre.

Du får väldigt gärna återkoppla här i tråden hur det går också då det kan vara god hjälp för andra användare!

Önskar dig en fin helg!

/Tinne

Hej igen!

Nej det är inte samma plusgiro som vi har under Arkiv - Företagsinställningar - Företag.

det är den här texten i själva mailet där det står fel plusgiro.nr. i själva pdffakturan står det rätt:

Forum bild 1.PNG

Hej Cantab, hoppas att du har haft en fin helg!

Vi skulle behöva kika tillsammans med dig i ditt program för att kunna tyda exakt vad som kan ha blivit fel. Hör gärna av dig till våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen istället.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

/Tinne