Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera stavning på artikels benämning i efterhand

Hej!
Jag har stavat fel på en artikels benämning i Visma Administration 1000. Raden verkar låst och jag kan inte lägga till bokstaven som saknas.

Går det att öppna texten för revidering eller måste jag radera produkten och lägga in den igen i systemet?
Vänligen,
Helén

10 SVAR 10
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helen!

Du kan ändra på benämningen på en artikel i efterhand i artikelregistret, däremot kan du inte ändra på Artikelnr. Om du får att det är låst, prova att stänga ner alla fönster och sedan går du in igen i artikelregistret.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mita!
Tack för återkopplingen!

Jag har nu både provat att stänga fönster och att starta om programmet - utan att kunna ändra stavningen.

Kan anledningen vara att jag har Visma Integration och har kopplat systemet till Sitoos webbutik? Givetvis har jag stängt ner kopplingen när jag provade att ändra stavning.

Något mer förslag?
Vänligen,
Helén
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om ni jobbar i nätverk skulle du kunna prova att stänga av integrationen, starta om servern och se om det hjälper. Gör det inte det kan du även testa att utföra en registervård i Visma Administration via Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård. Bocka i rutan Alla .CDX-filer och .TR-filer och klicka på Utför.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Joakim!
Tack för informationen!
Jag har följt din instruktion och kan tyvärr fortfarande inte lägga till den saknade bokstaven i artikelns benämning. Det plingar bara till och rutan är spärrad.
Vänligen,
Helén
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår. Får du upp någon varning eller något meddelande från programmet i samband med att du försöker göra ändringen, eller är det bara ett ljud som hörs? Vad står det i så fall där?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bara ett pling
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej. Kan du ändra benämningen på andra artiklar, så det enbart är den här som strular? Är det en ny artikel som du inte använt ännu skulle du kunna prova att radera den och skapa om den för att se om det fungerar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Tack för tipset att testa på en annan artikel!
Jag lär mig något nytt varje dag.

Den enkla anledningen till att jag inte kunde lägga till en bokstav i benämningen, var att jag redan hade använt maximalt antal tecken i beteckningsrutan.

Stort tack för tålamodet och ett öppet sinne!
Vänligen,
Helén
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ah, det förklarar saken då ja. Skönt att vi fick reda på vad det berodde på iaf. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Allt i sin ordning och en erfarenhet rikare.