Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_22
MEDLEM

Kortkommando för "Plocka" leverantör?

Finns det något kortkommando för "plocka" leverantör när man lagt upp en ny leverantör från leverantörsregistreringsvyn, när man lagt in alla uppgifter och vill plocka den upplagda leverantören?

 

4 SVAR 4
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

Säg till om jag tolkar dig fel, men jag förstår det som att du vill skapa ett dokument till den upplagda leverantören direkt ifrån leverantörsregistret. I kommandofältet har du en knapp som heter Skapa, klickar du på den kan du antingen skapa en beställning, inkommande följesedel eller leverantörsfakturan. Vill du inte använda dig för muspekaren kan du via snabbkommandot Alt sedan välja för att komma till kommandofältet. Trycker du sedan på tangenten får du upp de olika dokumentalternativen. 
Lotta_22
MEDLEM

Nej, du är på fel ställe :-)...  Väljer jag Alt K så får jag frågan om jag vill lägga upp en ny faktura.

Jag är i registrering leverantörsfakturor. leverantören saknas så den måste läggas upp men jag har testat nu och har insett vad som blir fel. Jag använder genomgående enter som fältförflyttning i Visma. Men man kommer inte till "Plocka" leverantör med enter. Men om man använder tab istället hamnar man på plocka och kan välja enter för att "plocka" upplagd leverantör.

Känns okoncekvent att behöva använda tab då hela övriga systemet bygger på "enter". Borde i så fall fungera med båda... och jag vill helst inte behöva tabba igenom ALLT så ett kortkommando skulle sitta fint 🙂

Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Nu hänger jag med på vad du menar! Jag testade själv och visst stämmer det att du måste välja tab för att komma till knappen Plocka. Jag tar det med mig ditt önskemål till vår utvecklingsavdelning. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lotta, 

När du står i Hämta Kund/Leverantör-fönstret är en av bokstäverna understrukna i Plocka. Det betyder att du kan använda Alt+P i det här fallet för att snabbt välja det alternativet. Dessa understrukna bokstäver hittar du på flera ställen i programmet.