Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Kundlista med kundkategori (samt namn, adress, lev.adress)

Vill få ut en enkel kundlista med namn, adress, leveransadress samt kundkategori. Går det?

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej Helen
Under Arkiv/Mallar/Rapportgenerator finns det en knapp till höger som heter "Läs in rapport".
I Rutan som kommer efter väljer du ok och väljer en rapport som heter "Kunduppgifter för filutskrift"
och klicka på importera längst ned.

Nu får du stänga ditt Administration och öppna upp det igen för att rapporten ska uppdateras in i programmet.

Är du med fortfarande...;)

Välj utskrifter på menyn och sedan "Inlästa/skapade", här hittar du nu din nya rapport.
Tyvärr får du i "Urvalsfältet" välja en kundkategori åt gången om du bara vill se kunder som tillhör en specifik kundkategori.



Välj "Fil" och öppna den i Excel så ligger den där serverad som på ett silverfat knappt utan någon ansträngning;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag har uppdaterat rapporten ovan, så att den även har med kundkategorin.

Kundlista med Kundkategori

Hoppas det går bra!
Christian
Cash IT AB
www.cash-it.se
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Hej.
Stöter på problem vid val av filformat (*xls).
Jag lyckas alltså läsa in er rapport och hitta den bland utskrifter under "Inlästa/skapade". Väljer att skriva ut till "Fil". När jag ska spara i excel möts jag av varningsrutan "Utskrift av denna typ kräver att Microsoft Excel är installerat". 
Jag har Microsoft Excel Starter 2010 på min dator, samt Windows 7.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helen!

Jag har tyvärr inte testat själv med Microsoft Excel Starter men jag misstänker att det inte fungerar med den varianten utan att det måste vara fullständiga Microsoft Excel. Jag ska undersöka vidare så uppdaterar jag tråden. 

Med vänlig hälsning
Johan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag har kollat vidare och Excel Starter är en väldigt begränsad version så det fungerar inte med filexport från Visma Administration. Jag googlade lite på detta och det är inte bara våra program som har problem med Excel Starter så Microsoft har nog helt enkelt tagit bort möjligheten för andra program att skapa excelfiler om man inte betalar för fullversionen av Excel.

Med vänlig hälsning
Johan