Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__15
MEDLEM

Utskrift av kundstatistik artiklar blir tom

Jag ska skriva ut en kundstatistik-artiklar. Gör ett urval på ett specifikt projektnummer. Jag får bara en tom lista. Har provat med olika projektnummer, även del av projektnummer och * efter. Fortfarande inget resultat. Anger inget annat urval, då projektnummer är unikt. Gör jag något fel, eller fungerar det inte?

4 SVAR 4
Hans Ojes
NY MEDLEM

Hej

Infostep utvecklar och säljer analysmodeller för Visma byggda i Excel. Rapporterna är direktkopplade mot Vismas databaser och uppdateras med en knapptryckning.

Vi har ett antal färdigutvecklade rapporter för faktureringsstatistik, och några specifikt för uppföljning av projekt. Denna kan modifieras efter ert behov av uppföljningsfokus, se denna som ett exempel på vad som kan göras. Flik#1 är översikten, här summerat projekt per resultatenhet. Flik#2 innehåller detaljerad faktureringsdata där man själv kan göra vidare analyser via pivottabeller eller enkel men kraftfull filtrering. Ser det intressant ut. Kontakta oss för en offert

www.infostep.se



Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!

Tyckte också att det såg märkligt ut när jag kikade på det. Jag tar detta vidare och återkommer till dig när vår utvecklingsavdelning har sagt sitt.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!

Urvalen man gör på denna utskrift görs på själva kundregistret och inte t ex kundfakturorna. Det betyder att för att du ska kunna få träff på detta projekturvalet, måste projektet finnas upplockat på kunden i kundregistret, (räcker således inte med att det finns med på fakturan i sig).

Hoppas detta var tydligt nog.

Tack för ditt inlägg
Lena__15
MEDLEM

Då förstår jag precis, men det är ju lite missvisande och inte helt bra. En kund har ju oftast flera projekt på gång samtidigt, i alla fall hos oss.  Det går ju visserligen att gå in i kundregistret och ange det projekt som man vill ha statistik på, men då gäller det ju att komma ihåg att ta bort det också, sen är det extraarbete. Då har jag i alla fall fått svar. Tack och trevlig helg.