Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kunna skriva mer text i fältet längst ner på fakturan

Jag vill kunna skriva mer löpande text i fältet längst ner på fakturan. Det går bara att skriva en och en halv rad, även om rutan ser ut att ha utrymme för dubbelt så mycket! Som det är nu skriver jag ofta resten för hand, när jag behöver fler ord.
Alternativt skulle jag gärna skriva mer löpande text någon annan stans på fakturan! Jag behöver 3-4-5 hela rader!

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag tolkar dig som att du syftar på dokumenttexten, även kallat Text 1..3 i programmet, som du kan se på själva fakturans flik 2. Kunduppgifter. Max antal tecken per rad är 60 st och det kan du inte ändra på. I själva utskriftsmallen är raderna inte uppdelade som standard, så texterna skrivs ut efter varandra. Vill du dela upp dem så de hamnar på tre separata rader kan du göra det genom att följa vårt supportdokument:
Dokumenttext på skilda rader

Utöver detta har du två alternativ som jag ser det. Det första är att använda dig av textrader på fakturan. Istället för att lägga in artiklar skapar du alltså en textrad och skriver in det du vill ha med. Det gör du genom att klicka på den vita knappen med ett rött T på ovanför flik 1. Faktura. Även här gäller att du kan skriva in max 60 tecken per rad, men du kan lägga in hur många rader du vill. Detta är ett bra alternativ om du vill variera texten från faktura till faktura.

Alternativ två är att lägga in texten direkt i fakturamallen istället. Det passar bäst när du vill ha exakt samma text på alla fakturor. För att få till det börjar du med att följa dokumentet jag länkade till ovan, fram till och med punkt 3.
På punkt 4 skriver du istället in vad du vill att det ska stå på fakturan nedtill. Du skriver in texten på raden Funktion som punkt 4 hänvisar till. För att programmet ska förstå att det är fri text du lägger in sätter du ett " tecken före och ett efter.
Då blir funktionen exempelvis så här:
"Vi har öppet vardagar mellan kl. 8-17"

Hoppas detta hjälper dig.
Har du fler frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma till oss!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag hade velat kunna skriva dubbelt så mycket i rutan för dokumenttexten (Text 1..3). Utrymmet på den utskrivna pappersfakturan hade ju kunnat rymma dubbelt så mycket text. Det är där jag nu fortsätter att skriva texten för hand, när jag behöver mera text... Är det en svår manöver rent datatekniskt att få flera tecken i programmet?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår.
Det finns ett önskemål sedan tidigare om detta som du gärna får gå in och gilla och/eller kommentera. En kollega till mig från vår utvecklingsavdelning bemöter er användares frågor och funderingar där.
Du hittar den tråden via följande länk:
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...