Hej!
Jag tolkar dig som att du syftar på dokumenttexten, även kallat
Text 1..3 i programmet, som du kan se på själva fakturans flik
2. Kunduppgifter. Max antal tecken per rad är 60 st och det kan du inte ändra på. I själva utskriftsmallen är raderna inte uppdelade som standard, så texterna skrivs ut efter varandra. Vill du dela upp dem så de hamnar på tre separata rader kan du göra det genom att följa vårt supportdokument:
Dokumenttext på skilda rader Utöver detta har du två alternativ som jag ser det. Det första är att använda dig av textrader på fakturan. Istället för att lägga in artiklar skapar du alltså en textrad och skriver in det du vill ha med. Det gör du genom att klicka på den vita knappen med ett rött
T på ovanför flik
1. Faktura. Även här gäller att du kan skriva in max 60 tecken per rad, men du kan lägga in hur många rader du vill. Detta är ett bra alternativ om du vill variera texten från faktura till faktura.
Alternativ två är att lägga in texten direkt i fakturamallen istället. Det passar bäst när du vill ha exakt samma text på alla fakturor. För att få till det börjar du med att följa dokumentet jag länkade till ovan, fram till och med punkt 3.
På punkt 4 skriver du istället in vad du vill att det ska stå på fakturan nedtill. Du skriver in texten på raden
Funktion som punkt 4 hänvisar till. För att programmet ska förstå att det är fri text du lägger in sätter du ett " tecken före och ett efter.
Då blir funktionen exempelvis så här:
"Vi har öppet vardagar mellan kl. 8-17"
Hoppas detta hjälper dig.
Har du fler frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma till oss!