Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kunna välja vilken kopia jag skriver ut ur version 2015,0

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-05 14:45 )

Förr när jag skrev ut kundfakturorna så kunde jag väla att skriva ut en kopia för granskning av projektledare. Sedan kunde jag skriva ut 1 original och 5 kopior i stället för 6. Efteråt så kunde man skriva ut ytterligare kopior utan att få med original och man kunde välja själv hur många man tog ut på ett enkelt sätt. Nu med nya versionen så får jag ut alldeles för många papper mot vad jag behöver så att jag får kasta en del. Och jag kan inte få ut en kopia bara.

Hur gör jag??

6 SVAR 6
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Re: Kunna välja vilken kopia jag skriver ut ur version 2015,0 - Administration

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-08-26 21:41 )
Hej!

Om du väljer utskriften Utskrivna fakturor kan du välja om det är kopior eller original du vill skriva ut, och antalet av varje också.
Skulle det kunna funka för dig?
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Detta fungerar inte helt fel fritt. Här får man bara ut redan utskrivna fakturor. Jag skriver inte ut fakturorna innan jag fått godkänt av projektledaren. Och då kan jag hålla reda på vilka som jag fått ok på och inte. Om dom förblir o utskrivna. Passar inte super bra men jag får göra nått så att det kan fungera bättre.

Vill verkligen ha tillbaka funktionen som fanns tidigare. Var smidig och lätt att hantera.

Fd medlem
Inte tillämpbar

(uppdaterad av li-migration ‎2021-08-26 21:43 )
Hej, tack för återkopplingen på funktionen. En Provutskrift kanske kan fungera till projektledaren? När du skriver ut fakturan definitivt efter granskningen kan du trycka på Inställningar i utskriftsdialogen för att justera antalet egna kopior. 

Valet Utskrivna fakturor är precis som du säger något som du kan använda i efterhand, för att få ut fler kopior eller original vid behov. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Jag har testat detta vid ett antal tillfällen och jag får ut alla kopior i alla fall. Vet  inte riktigt vad det är som går fel hos mig.

Vill fortfarande se den gamla funktionen tillbaka i framtida uppdateringar.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen, det låter inte bra. Hör gärna av dig till vår support om du kan återskapa det, så får vi utreda om det är ett fel som gör att programmet inte tar hänsyn till justeringen. 

Jag förstår om det är irriterande att beteendet förändras när man skapat sig rutiner som fungerar bra. Och det är givetvis tråkigt om nyheterna uppfattas som försämringar i programmet. All sådan feedback tar jag till mig så att vi kan utvärdera hur vi går vidare i framtida versioner. Jag kan däremot säga att vi inte kommer återgå till hur det fungerade tidigare, eftersom det fanns en anledning till att rutinen förändrades i version 2014.0 och 2014.1. Det vi i så fall kommer titta på är hur vi ska finslipa den nuvarande funktionen för att underlätta i ytterligare scenarion. 
OlleK_
NY MEDLEM

Skaffa ett program som heter FinePrint. Fungerar som en virtuell skrivare/superavancerad förhandsgranskning, där du kan styra exakt vilken eller vilka sidor du vill skriva ut eller inte skriva ut, och du kan skräddarsy och lägga till sidhuvuden, sidfötter, vattenstämplar, extrasidor, konteringsstämplar på elektroniska leverantörsfakturor, ja nästan vad som helst. Du sparar massor med papper, och får dessutom statistik på besparingen. Själv ligger jag just nu på 43% besparing efter att ha skrivit ut drygt 10.000 sidor via FinePrint, vilket blivit bara knappt 6.000 papper i verkligheten.